A gépkocsivezető munkáját segítő asszisztensrendszerek
Az asszisztensrendszerek fejlesztésének kezdeti lépései évtizedekkel korábban kezdődtek, jóval azelőtt, mint ahogy az elektronikát elkezdték alkalmazni a gépkocsikban. A személyautóknál az első említésre méltó, vezetőt támogató asszisztens a több mint 75 éves vákuumos fékrásegítő volt. A haszonjárműveknél pedig az idegen erővel működtetett fékrendszer, a légfék. A fejlesztési cél a közben eltelt évtizedek után is ugyanaz maradt. A környezet, a vezető és a gépkocsi alkotta láncolat leggyengébb elemének, a gépkocsivezető tevékenységének a támogatása. A következőkben a fejlesztés érdekesebb lépéseiről adunk összefoglalót.
Az újabb asszisztensek már nem nélkülözik az elektronikát. A menetdinamikai szabályozó rendszerek, mint az ABS első sorozatbeépítésének dátuma 1978. Az ESP első alkalmazása 1995. Azóta, az újabb fejlesztéseknek köszönhetően, számos hasznos működési móddal, asszisztensekkel bővültek ezek a rendszerek.