A gépkocsivezető munkáját segítő asszisztensrendszerek

Az asszisztensrendszerek fejlesztésének kezdeti lépései évtizedekkel korábban kezdődtek, jóval azelőtt, mint ahogy az elektronikát elkezdték alkalmazni a gépkocsikban. A személyautóknál az első említésre méltó, vezetőt támogató asszisztens a több mint 75 éves vákuumos fékrásegítő volt. A haszonjárműveknél pedig az idegen erővel működtetett fékrendszer, a légfék. A fejlesztési cél a közben eltelt évtizedek után is ugyanaz maradt. A környezet, a vezető és a gépkocsi alkotta láncolat leggyengébb elemének, a gépkocsivezető tevékenységének a támogatása. A következőkben a fejlesztés érdekesebb lépéseiről adunk összefoglalót.
Az újabb asszisztensek már nem nélkülözik az elektronikát. A menetdinamikai szabályozó rendszerek, mint az ABS első sorozatbeépítésének dátuma 1978. Az ESP első alkalmazása 1995. Azóta, az újabb fejlesztéseknek köszönhetően, számos hasznos működési móddal, asszisztensekkel bővültek ezek a rendszerek.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.