Hankook-fejlesztések

A Hankook sikereire mi, magyarok odafigyelünk, hiszen a világ hetedik legnagyobb, dinamikusan fejlődő gumiabroncsgyártójának első és ma még egyetlen európai gyára, a Hankook Tire Magyarország Kft. Rácalmáson épült fel. A 2006-os alapkőletétel után, 2007-ben már termelt a gyár, mely azóta is folyamatosan fejleszt és bővít. A Hankook magyarországi termelési darabszáma 2014/2015-re el fogja érni a 17 millió abroncsot.

Az IAA standján tartott sajtótájékoztató kiemelt közlése volt, hogy a Hankook az új Mercedes-Benz S osztály gyári beszállítója. Az Ultra-High-Performance Ventus Prime 2 245/55 R 17 102 W abroncsot a dél-koreai Geumsanban állítják elő, mely gyáruk a prémium kategória abroncsgyártására specializálódott. Ezt az abroncsot külön üzemrészben, a legmodernebb berendezéseken készítik. Figyelemre méltó műszaki megoldásaira, melyet az is mutat, hogy a minősítő címkén két „A” besorolást találunk, később térünk ki.

Ugyancsak Geumsanban készítik a Hankook egyik „zászlóshajójának” számító Ventus S1 evo2 abroncsot, mely a BMW 5-ös sorozat autóira kerül. Kifejlesztették a Ventus V12 evo2 új SUV-változatát is, mely a jövő évtől Rácalmáson kerül gyártásba. A Hankook kínálatában hamarosan megjelenik a Ventus V12 evo2, melyet kimondottan a sportos vezetést kedvelőknek szánnak, és melyet 2014-től szintén hazánkban fognak gyártani.

A beszállítók, ha autószalonon jelennek meg, bemutatják jövőre szóló fejlesztéseiket, koncepcióikat. A Hankook négy jövőbeli abroncskülönlegességet is felvonultatott, melyekről fogalmat alkothatunk, ha az autotechnika.hu filmtárában lévő gyári animációkat megnézzük. A megvalósításhoz két „koncepció” áll viszonylag közel, talán tíz éven belül.

Az iFlex levegő nélküli kerék anyaga szintetikus poliuretán, struktúrája szerint nagy saját rugózással bír, mely nyugodt futást, a bennülőknek jó komfortérzetet ad. A kerék 98%-ban újrahasznosítható, és az sem hanyagolható el, hogy színezése tetszőleges lehet.

Az eMembrane abroncs koncepció 2013-ban „Red Dot” dizájn díjat kapott. Az abroncs futófelülete, talajjal érintkező felülete a sebesség függvényében változik. A „profil transzformáció” azt jelenti, hogy kis sebességnél a két szélére támaszkodva fut a kerék, hogy a gördülési ellenállást csökkentse, míg nagy sebességnél a peremek közötti belső árok a centrifugális erő hatására kisimul, és így a talajjal érintkező felület lényegesen megnő.