Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. november | Olvasson bele!

Jövőre már tényleg jöhetnek a külső légzsákok

Akár negyven százalékkal is csökkenthetik a balesetek súlyosságát az autón kívül nyíló légzsákok – mondják az ilyen eszközöket fejlesztő ZF-nél. Évek óta dolgozik rajta, de már látja a szériaközeli állapotot a beszállítócég. 

hirdetés

A ZF évek óta dolgozik külső légzsákjain, most pedig valamiért fontosnak érezték jelezni a világ felé, hogy nem álltak le a fejlesztéssel, és már látják a munka végét. Maga a műfaj nem az ő találmányuk, – az akkor még független, azóta már ZF-hez tartozó – TRW öt éve kezdte promózni saját fejlesztéseit, a Volvo pedig már szériában megcsinálta a motorháztető és a szélvédő közé telepített légzsákot a V40-esen, de a giga német beszállító ennél messzebb menne. Az ő rendszerük nem a gyalogosvédelemnek szól, az autó oldalsó, külső felületeire rányíló nagy légzsákokkal csökkentenék az ütközések erejét. 

A cég friss közleményében arról ír, saját belső tesztjeiken negyven százalékos sérüléscsökkenést mértek a légzsák hatására. Külső zsákjaik két-háromszor nagyobbak, mint a legnagyobb belső függönylégzsákok, így ezeket több fúvóka fújja egy időben, az anyaguk pedig ugyanolyan szövet, mint amiket az utastér légzsákjaihoz használnak. A rendszer része egy radarokból és lidarokból álló hardver is, illetve saját szoftver. Ezeket így együtt kínálják majd a gyártóknak, ha eljön végre a szériaállapot. Jövőre már bemutatják a kész rendszert nyilvános bemutatókon, azzal hozzák meg az autógyártók kedvét. Ha gyorsan megjönnek az első megrendelők, a húszas évek elején valamikor forgalomba kerülhetnek az első ezzel szerelt autók. 


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés