A VW és a Ford együtt lendítené előre az e-mobilitást

A Volkswagen AG és a Ford Motor Co. között bilateriális együttműködési megbeszélésre került sor, melynek témája volt a felek közti kooperációs megállapodás az önjáró- és elektromos járműfejlesztések területén. A partnerség célja olyan hosszútávú stratégiai szövetség kiépítése, mely vállalatok milliárd dolláros megtakarítását segítené elő az elektromos és önvezető járműflottáknak köszönhetően.

A felek globális szinten tárgyalnak a megfelelő szervezeti felépítésről a költséghatékonyság érdekében, ugyanis régiónként eddig eltérő kapcsolatrendszerrel dolgoztak az autonóm technológiák fejlesztésén.

A Honda Motor Co. máris 2,75 milliárd dolláros befektetést jelentett be, bevonva a General Motors önvezető járműtechnika fejlesztésével foglalkozó leányvállalatát, a GM Cruise-t is.

A VW jelenleg nagy nyomás alatt áll az európai piacot tekintve, melyet az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályzatok nehezítenek a dízelbotrány kirobbanása óta. Frank Witter, a Volkswagen pénzügyi igazgatója elmondta, hogy a vállalat nyitott külső partnerekkel való mélyebb együttműködésre, különösen az önvezető járműtechnológiák területén.

Witter szerint a VW elektromos autóihoz fejlesztett moduláris platformja, a MEB megosztása elméletileg lehetséges, bár a gyártó jelenleg a konszernen belüli elektromos járműtechnológiák összekapcsolására összpontosít. A német gyáróriás tisztviselői többször hangsúlyozták, hogy az elektromos autók tömeges piaci értékesítésének egyetlen módja a méretgazdaságosság, a cél hogy hasonló áron vagy olcsóbban kínálják az elektromos járműveket a dízelüzeműeknél.

A Volkswagen csoport 34 milliárd eurot invesztál 2022-ig az e-mobilitás és önvezetés fejlesztésébe, 2025-ig pedig 3 millió tisztán elektromos autó értékesítése szerepel a tervek között. A VW MEB projektje már most 50 milliárd euros akkumulátorgyártói beruházást tartalmaz 2025-ig terjedően.

Az Audi-val és a Porsche-val a VW csoport tovább mélyítette és egyben bővítette is Ford-dal való szövetségét, mikor a BMW-vel és a Daimler-rel együttműködve létrehozták az IONITY név alatt futó vállalatukat, mely villámtöltőkkel hálózza be Európát.

A Ford továbbá júliusban 4 milliárd dollárt különített el egy „házon belüli” – GM Cruise-hoz hasonló – önvezető járműtechnika fejlesztésével foglalkozó projektre.

A német és amerikai autógyártók még az év végére részletes beszámolót ígérnek azon partnerek bevonásával, akik szintén társulnak a haszongépjármű-fejlesztési folyamatokban.

Forrás: autonews.com