Még az idén útjára indul a hazai fejlesztésű vezető nélküli autó Kínában

Az autót magát nem a Baidu, hanem a vállalat tervei alapján hazai autócégek gyártják, a “kínai Google’’-ként is emlegetett internetes keresőóriás a járműt vezérlő technológiáért felel - fogalmazott Vang Csin vezérigazgató-helyettes. Vang Robin Li vezérigazgató szavait erősítette meg, aki hivatalosan nem jelentette be az időpontot, korábban csupán utalt a 2015-ös lehetőségre.

Még az idén útjára indul a hazai fejlesztésű vezető nélküli autó Kínában

A vezető nélküli autót a legújabb technológiákkal szerelték fel, így az statisztikaelemzésre, hely- és iránymeghatározásra, sőt a Baidu Brain nevű, húszmilliárd paraméter tárolására alkalmas fedélzeti komputere révén bizonyos fokú “gondolkodásra” is képes lesz.
A mesterséges intelligenciának és fejlett érzékelő-rendszerének köszönhetően a Baidu autója képes lesz közlekedési jelzések értelmezésére, hangalapú utasítások követésére és az utak állapotának felmérésére is. Az adatok kielemzése után az autó maga dönt az optimális útvonalról és határozza meg a megfelelő sebességet. A legmagasabb fokú biztonság garantálására a jármű radart, lézert, kamerát és a Baidu térképes navigációs rendszerét, a Baidu Map-et is használja majd.
A cég - saját állítása szerint - teljes mértékben felkészült a jármű piaci debütálására, az a szükséges próbateszteken is túl van, és az utakon is bizonyított már.
Az autók áráról egyelőre nem tudni, a Baidu mindezidáig annyit közölt: a fejlesztésre egymilliárd jüant, vagyis 46 milliárd forintot fordított, s vezető nélküli autók mellett ugyanilyen biciklik kifejlesztésén is dolgozik, melyek szintén idén, év vége felé várhatók.
A Baidu nem az egyetlen kínai cég, mely az úttörő járművek fejlesztésében lát piaci lehetőséget: az e-kereskedelmi óriás, az Alibaba a sanghaji SAICautóiban kísérletezik saját technológiáinak emberi beavatkozást nem igénylő hasznosításával.