Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. június | Olvasson bele!

Új DYATOM karbonkerámia tárcsa

A Brembo által kifejlesztett SGL Carbon Ceramic Brakes (BSCCB) karbonkerámia féktárcsa a Ford GT MK II fékerejét egy szinttel magasabbra emeli.

Brembo ma büszkeséggel bejelenti a DYATOMTM indítását. A Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes által fejlesztett új, csúcsszínvonalú fékezési megoldás teljesen új szintre emeli a karbonkerámia fékek teljesítményét.

A DYATOMTM ötvözi a motorsport-technológiát a kiváló kopásállósággal a legnagyobb hőteljesítmény érdekében. Ez az új megoldás a maximális fékteljesítmény garantálásával tökéletesen illeszkedik az új Ford GT MK II járműhöz; ennek az új féktárcsának ez az első szupersport-alkalmazása.

„A Ford és a közöttünk fennálló régi kapcsolat ma tovább erősödött a DYATOMTM első alkalmazásával a Ford GT MK II járműben. Ez bizonyítja azt a képességünket, hogy nagy teljesítményű fékezésekhez való különleges megoldásokat tudunk fejleszteni” mondja Daniele Schillaci, a Brembo vezérigazgatója. „Büszkeséggel tölt el minket a Ford és a közöttünk lévő együttműködés ebben az új feladatban, ami igazolja a Brembo vezető pozícióját a sport- és hiperautó-alkalmazások karbonkerámia fékrendszereinek fejlesztésében” állapította meg.

A Brembo és a Ford kapcsolata egészen 1996-ra nyúlik vissza, amikor a Brembo először szállította be az első tárcsafékeket a Mustang SVT Cobra R járműhöz, majd 2000-re ismét, amikor a Brembo-féknyergek és -tárcsák szerepeltek a Mustang SVT Cobra R járműben. Ugorjunk előre az időben, és ma már a Ford a Brembo fékrendszer-alkatrészeit használja a Mustang GT-modellekben (a rendelkezésre álló teljesítménycsomagokkal): Mustang Bullitt, Shelby GT350, továbbá a teljesen új Shelby GT500 és Mach-E.

hirdetés

A cég a Ford és a Multimatic teljesítménycsoportjaival dolgozott azon, hogy a fékbetétek súrlódási teljesítményét a DYATOMTM tárcsákhoz hangolja, hogy erősebb fékezési megoldást biztosítson a Ford GT MK II esetében. Mivel az MK II tervezése alapján pályaautó, a mérnökök kihasználták a Brembo több mint 42 éves versenyzési tudását és legmagasabb szintű motorsport-győzelmeit e fékrendszer létrehozásához.

A DYATOMTM karbonkerámia tárcsa kémiája az öt rétegével rendkívüli hőteljesítményt nyújt, emellett kiváló kopásállóságot akár nagy pályahasználati igénybevétel esetén is. E hatás révén a fékbetét-teljesítményhez az alacsonyabb működési hőfok járul. Következésképpen ugyanakkora fékerőhöz a fék mérete csökkenthető. Hasonlóképpen, e méret mellett nagyobb fékteljesítménnyel is meg tud birkózni.

Előnyök:

  • A kisebb működési hőmérséklet
    • lehetővé teszi a nagyobb fékteljesítményt,
    • kisebb a súrlódóanyag-kopás,
    • nagyobb a fékpedál-stabilitás a kisebb fékfolyadék-hőfoknak köszönhetően.
       
  • A DYATOM™ karbonkerámia féktárcsa méretcsökkentése
    • hatékonyabb anyagfelhasználást jelent,
    • csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezáltal a járműdinamikát és a kerék hatékonyabb kapcsolatát az úttesttel,
    • kisebb féktávok.
       
  • Összességében
    • hosszú élettartamú és ellenálló fékrendszer
    • gyakorlatilag nulla abrazív kopás a tárcsafelületen
    • a tárcsákat olyan rézmentes fékbetétekhez lehet használni, amelyeket a Brembo/SGL karbonkerámia tárcsák néhány termékcsaládjában már alkalmaznak

A Ford MKII fékei

Elöl:

  • Brembo hatdugattyús, monoblokk, fix kengyeles, radiális felszerelésű alumíniumnyereg (M6.34/36/38),
  • BSCCB ø394x38 mm karbonkerámia DYATOM™ féktárcsa
  • Fékbetétek (148 cm2)
  • A nyergen lévő szabad levegőnek kitett folyadékvezetékek fokozott hűtést biztosítanak

Hátul:

  • Brembo monoblokk teljesen alumínium négydugattyús nyereg (M4.36/38) BSCCB ø360 x 32 mm karbonkerámia féktárcsa
  • Fékbetétek (72 cm2)
  • Elektronikus rögzítőfék

Szín:

  • fekete

Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés