Új DYATOM karbonkerámia tárcsa
A Brembo által kifejlesztett SGL Carbon Ceramic Brakes (BSCCB) karbonkerámia féktárcsa a Ford GT MK II fékerejét egy szinttel magasabbra emeli.
Brembo ma büszkeséggel bejelenti a DYATOMTM indítását. A Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes által fejlesztett új, csúcsszínvonalú fékezési megoldás teljesen új szintre emeli a karbonkerámia fékek teljesítményét.
A DYATOMTM ötvözi a motorsport-technológiát a kiváló kopásállósággal a legnagyobb hőteljesítmény érdekében. Ez az új megoldás a maximális fékteljesítmény garantálásával tökéletesen illeszkedik az új Ford GT MK II járműhöz; ennek az új féktárcsának ez az első szupersport-alkalmazása.
„A Ford és a közöttünk fennálló régi kapcsolat ma tovább erősödött a DYATOMTM első alkalmazásával a Ford GT MK II járműben. Ez bizonyítja azt a képességünket, hogy nagy teljesítményű fékezésekhez való különleges megoldásokat tudunk fejleszteni” mondja Daniele Schillaci, a Brembo vezérigazgatója. „Büszkeséggel tölt el minket a Ford és a közöttünk lévő együttműködés ebben az új feladatban, ami igazolja a Brembo vezető pozícióját a sport- és hiperautó-alkalmazások karbonkerámia fékrendszereinek fejlesztésében” állapította meg.
A Brembo és a Ford kapcsolata egészen 1996-ra nyúlik vissza, amikor a Brembo először szállította be az első tárcsafékeket a Mustang SVT Cobra R járműhöz, majd 2000-re ismét, amikor a Brembo-féknyergek és -tárcsák szerepeltek a Mustang SVT Cobra R járműben. Ugorjunk előre az időben, és ma már a Ford a Brembo fékrendszer-alkatrészeit használja a Mustang GT-modellekben (a rendelkezésre álló teljesítménycsomagokkal): Mustang Bullitt, Shelby GT350, továbbá a teljesen új Shelby GT500 és Mach-E.
A cég a Ford és a Multimatic teljesítménycsoportjaival dolgozott azon, hogy a fékbetétek súrlódási teljesítményét a DYATOMTM tárcsákhoz hangolja, hogy erősebb fékezési megoldást biztosítson a Ford GT MK II esetében. Mivel az MK II tervezése alapján pályaautó, a mérnökök kihasználták a Brembo több mint 42 éves versenyzési tudását és legmagasabb szintű motorsport-győzelmeit e fékrendszer létrehozásához.
A DYATOMTM karbonkerámia tárcsa kémiája az öt rétegével rendkívüli hőteljesítményt nyújt, emellett kiváló kopásállóságot akár nagy pályahasználati igénybevétel esetén is. E hatás révén a fékbetét-teljesítményhez az alacsonyabb működési hőfok járul. Következésképpen ugyanakkora fékerőhöz a fék mérete csökkenthető. Hasonlóképpen, e méret mellett nagyobb fékteljesítménnyel is meg tud birkózni.
Előnyök:
- A kisebb működési hőmérséklet
- lehetővé teszi a nagyobb fékteljesítményt,
- kisebb a súrlódóanyag-kopás,
- nagyobb a fékpedál-stabilitás a kisebb fékfolyadék-hőfoknak köszönhetően.
- A DYATOM™ karbonkerámia féktárcsa méretcsökkentése
- hatékonyabb anyagfelhasználást jelent,
- csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezáltal a járműdinamikát és a kerék hatékonyabb kapcsolatát az úttesttel,
- kisebb féktávok.
- Összességében
- hosszú élettartamú és ellenálló fékrendszer
- gyakorlatilag nulla abrazív kopás a tárcsafelületen
- a tárcsákat olyan rézmentes fékbetétekhez lehet használni, amelyeket a Brembo/SGL karbonkerámia tárcsák néhány termékcsaládjában már alkalmaznak
A Ford MKII fékei
Elöl:
- Brembo hatdugattyús, monoblokk, fix kengyeles, radiális felszerelésű alumíniumnyereg (M6.34/36/38),
- BSCCB ø394x38 mm karbonkerámia DYATOM™ féktárcsa
- Fékbetétek (148 cm2)
- A nyergen lévő szabad levegőnek kitett folyadékvezetékek fokozott hűtést biztosítanak
Hátul:
- Brembo monoblokk teljesen alumínium négydugattyús nyereg (M4.36/38) BSCCB ø360 x 32 mm karbonkerámia féktárcsa
- Fékbetétek (72 cm2)
- Elektronikus rögzítőfék
Szín:
- fekete