Kalandozás a motorkerékpár-fékrendszerek világában
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács jelentése kimutatta, hogy a motorkerékpárral való vezetés 20-szor veszélyesebb, mint az azonos távolságú autóvezetés. A Közúti Biztonsági Biztosítási Intézet (IIHS) tanulmányt készített a motorkerékpárok ABS-hatékonyságáról, és arra a következtetésre jutott, hogy a 250 cm3 feletti motorkerékpárok ABS nélkül 37%-kal nagyobb valószínűséggel vesznek részt halálos ütközésekben, valamint a Svéd Közúti Hivatal elemzése arra a következtetésre jutott, hogy a 125 cm3 feletti súlyos és halálos motorkerékpár-balesetek 48% -a elkerülhető a motorkerékpár ABS miatt.
Ezek a tanulmányok arra késztették az EU Bizottságát, hogy 2010-ben kezdeményezzen egy jogalkotási folyamatot, amelyet 2012-ben fogadtak el, és amelynek eredményeként a 125 cm3 feletti motorkerékpárok ABS-e 2016-tól kötelezővé vált. Az olyan szervezetek, mint a Federation of de l’Automobile és a haladó gépjárművezetők intézete (IAM), már 2015-re megkövetelték e jogszabály végrehajtását. Másrészről néhány motorkerékpár-versenyző minden kerékpár kötelező ABS-szel történő felszerelése ellen tiltakozott, egyben kérték a rendszer kikapcsolásának lehetőségét pl. terepjáró-használat vagy szélsőséges időjárási körülmények közötti motorozás miatt. Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) 2011-ben elindította a közúti biztonsággal kapcsolatos cselekvési évtizedet. A fő cél 5 millió ember életének megmentése 2020-ig a globális együttműködés révén. A tervük egyik része a következő: Ösztönözni kell az ütközés elkerülésére szolgáló technológiák, a bevált hatékonyságú, mint például az elektronikus stabilitás-ellenőrző és blokkolásgátló fékrendszerek egyetemes alkalmazását a motorkerékpárokon.