Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Felső vagy alsó?



Tulajdonképpen annak, hogy alsó vagy felső helyre kell kerülnie a fékszerelésnél, a válasznak ugyanolyan egyszerűnek kellene lennie, mint az, hogy ha a kártyában azt kérdezzük, az alsó vagy a felső a nagyobb értékű. Csak azt nem mondtuk meg, hogy mi az, aminek a helyzete kérdéses.

Az úszónyerges tárcsafékeknél a nyereg a futóműhöz rögzített álló kerethez képest különböző módon kialakított megvezetés mentén mozdulhat el. Mindegyik fékgyártó a nyereg megvezetését saját elképzelései szerinti konstrukcióval valósítja meg és a felmerülő problémákat is másként igyekszik elhárítani. A megvezetés érzékeny a szennyeződésre és a korrózióra, ezekkel szemben védeni kell. Ha a vezetőcsap tömítése megsérül, gátolja az elmozdulást.

Ebből lassan már kiderül, hogy a vezetőcsapról lesz szó. Gyakori megoldás, hogy a vezetőcsapot a nyereghez rögzítik és az álló keret zsákfuratába nyúlik be; a nyereg csekély elmozdulását az ebben való axiális mozgás teszi lehetővé. Hangsúlyoznunk sem kell, mert a féket gyakran szerelők tudják, igen nagy a konstrukciós változatok száma.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés