A kézifékkar már a múlté
A CarGurus autóipar piackutató vizsgálta meg, hogy tartja magát a kézfékkar most, hogy a legtöbb gyártó kínálatában már ott van az elektromos rögzítőfék. Úgy tűnik, ez a meccs már eldőlt.
A CarGurus harminckét gyártót vizsgált meg Nagy-Britanniában. Az így beérkezett adatokból jött ki, hogy a szigetországban már csak két gyártó, a Dacia és a Suzuki kínál minden modelljében kézifékkart, a többi gyártónak legalább az opciós listáján ott van már a gombos, elektromos rögzítőfék. Sőt, az Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes és a Porsche teljesen száműzték már a hagyományosnak nevezhető karos megoldást.
A felmérésből az jött ki, hogy a briteknél eladott új autók már csak 37 százalékában van ott a kézifékkar. A többit szinte mind a gombos változattal adják el, de egy kis arányban jelen van még az amerikai típusú, lábbal taposós rögzítőfék is.
Hogy miért van ennyire könnyű menetelése a gombos rögzítőféknek, ami a jelek szerint pár éven belül teljesen kiszorítja karos változatot az újautó-piacon? A helytakarékosság miatt. Ma, amikor a telefontartónak (jobb esetben indukciós töltős), a tapipadnak és a mindenféle új funkció gombjainak kell a hely az ülések között, óriási luxus egy gombbal kiváltható karnak tartani a helyet. Még ha ezzel a kézifékcibálástól, mint a driftelés egy mostoha oldalágától a távoli jövőben el is kell köszönnünk.