Fékfolyadék-ellenőrzés műszaki vizsgán

Örökzöld téma és ebben régóta a kérdések kérdése: mérjünk-e forráspontot műszaki vizsgán, vagy ne? Más országok is vívódnak, még olyanok is, melyek nagy hegyekkel bírnak. A műszaki tartalom ismert: a fékfolyadék tulajdonságromlása, nevezetesen forráspontcsökkenése komoly közlekedésbiztonsági rizikófaktor. Az autógyártó megadja a fékfolyadék csereperiódusát, időintervallumát: két-három évente ajánlott, de legkésőbb négyévente kötelező. Vannak gyártók, akik ezt km-futás értékhez is kötik. Ha hitelt érdemlően igazolható a fékfolyadék vizsga előtti cseréje, talán a műszaki vizsgán a mérés felesleges?
Van annak 40 éve is, hogy a Magyar Autóklub Castrol fékfolyadék-forralós műszerrel – nagy újdonságnak számított akkoriban egy ilyen műszer – nagyszámú autón végzett vizsgálatot. A fékfolyadék-cserekötelezettségről kevesen tudtak akkoriban. A műszaki háttérrel tisztában lévő szakemberek közel voltak az eszméletvesztéshez: voltak szép számmal 100 és 110 °C közötti forráspontú „fékolajok”.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.