Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. május | Olvasson bele!

Zajos fékbetétek



FÉKBETÉT BELÉPŐ ÉLLETÖRÉS

A TRW GDB1363 és GDB1431 fékbetéteknek csak a belépő élét törik le kis szögben, hogy ezzel is csökkentsék a zajkibocsátást fékezéskor. Geometriailag lehetséges a fékbetét beszerelése mindkét irányban, ezért a TRW jelölő nyilat helyez el a fékbetétek hátoldalán, hogy segítsék az irányhelyes behelyezést. A helyes beszerelési mód az ➊ ábrán látható, ahol a piros nyíl jelöli a féktárcsa forgási irányát. Ha nem így szerelik be a fékbetéteket, akkor fékezéskor kellemetlen zaj hallható.

A FÉKTÁRCSAVASTAGSÁGELTÉRÉS MÉRÉSE

Használt féktárcsán ütés- és vastagságmérést kell végezni, hogy további használhatóságáról dönteni tudjunk. Utóbbi mérésen alapul a TRW által ajánlott féktárcsavastagság-eltérés meghatározása, melyhez 8 ponton kell mérni a tárcsa vastagságát 10 mm-re a tárcsa peremétől, a ➋ ábrán látható módon. Ha a legnagyobb mért értékből kivonjuk a legkisebb mért értéket, akkor megkapjuk a féktárcsavastagság-eltérést (DTV – Disc Thickness Variance),



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés