Vigyázat!

A következőkben a lelki nyugalom megzavarására alkalmas képsorok következnek…

Még mindig sorra kapja szerkesztőségünk azokat a fotókat, melyek motortragédiákról szólnak, és melyek részben karbantartatlanságból, részben konstrukciós hibákra visszavezethetően következnek be.

A CR dízelek hengerfeje szörnyű látványt nyújt: az injektorok mellett az égéstérből felszivárgó, korommal telített égéstermék a hengerfej szelepvezérlés oldalán a motorolajjal kátrányszerű, kikeményedő lerakódást képez. Lásd a sajnos sokak által ismert képet.

Amiért ezt a régóta létező problémát most röviden elővettük, annak oka az, hogy kérdezik

– ez meg micsoda,

– el lehet-e a lerakódást távolítani,

– az okot miként lehet megszüntetni,

– és miként lehet a beragadt injektorokat kihúzni.

Úgy látszik, egyes problémák – maguktól természetesen nem, de a gyártóktól sem – oldódnak meg, majd az idő meghaladja azokat…

Addig, kérem, olvassák el az Autótechnikában régebben erről írt cikkeinket:

Autótechnika 2006/5. p. 26–28.

Autótechnika 2007/4. p. 17–19.

Autótechnika 2007/5. p. 22–24.

Két tanács kezdőknek:

– az erőszakkal – a kiszereléshez szükséges erőhatásokkal – csak finoman adagolva éljenek (nem kell az injektornál fogva a teljes autót fellógatni a láncos darura…)

– a kátránynak látszó fényes lerakódással a hideg zsíroldók elbánnak.