Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. szeptember | Olvasson bele!

Foghíjas probléma

Egy nap, egy 2007-es évjáratú VW LT 46 2.5 TDi (motorkód BBF) jelentkezett vontatva a szervizben, azzal a problémával, hogy nem indul.

Így füstölt javítás előtt a VW

hirdetés

A hibát okozó adagolószíj

A sofőr elmondása szerint már ezzel a problémával járt márkaszervizben, és ott főtengelyjeladót cseréltek, de a panasz továbbra is fennállt. Még vagy 150–200 km-t tudott menni. A hibakiolvasó csatlakoztatása után a hibatároló a főtengelyjeladót írta be hibának. Sokszori és mindig hosszú indítózási kísérlet után a motor nehezen, de beindult. Így a jeladót kizártam a körből. A járó motor hangja és füstje nem kimondottan jellemezte ezt a típust. Keményen kopogott, és kormolt rendesen. A motortérben feltűnt, hogy a váltó felett lévő, az adagolót hajtó szíj feszítője ide-oda imbolyog. Ezen típusnál ez a terület az utasfülkéből érhető el, így azt kibontva ki is derült a hiba oka. Az adagolót hajtó szíj mintegy feléről hiányoztak a fogak. Ez okozta a motor kulturálatlan járását, és az ezzel fokozódó füstöt. A szíj és a feszítő cseréje után hibátlan lett az indítási készség, mind hidegen, mind melegen. Próbaképp visszatettem a régi főtengelyjeladót, azzal is hibátlanul működött. Ez is mutatja, hogy nem mindig azt a hibát kell alapul venni, amit a vezérlőegység eltárol, mert lehetséges, hogy ingoványos talajra tévedünk, mert lehet, hogy csak okozat volt (mint azt az Autótechnika szakírói már oly sokszor megírták…)

J. L.


Kapcsolódó dokumentum:


49


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés