A tüzelőanyag-cellák levegőszűrése

Ha nehéz járművekről, nagy terhelhetőségről, nagy távolságú fuvarokról van szó, egyre biztosabbnak tűnik, hogy a hajtásra a tüzelőanyag-cellák termelte elektromos árammal hajtott villamos hajtás az egyik legjobb megoldás a légszennyezés drasztikus csökkentésére. A hidrogén a közlekedés dekarbonizálására is hatékony megoldásnak bizonyult. Az UFI Filters, a szűrési megoldások, valamint a belső égésű hibrid és elektromos járművek hőcserélőinek gyártásában vezető cég még 2017-ben elkezdte elemezni a különböző energiaformákhoz kapcsolódó lehetséges jövőbeli forgatókönyveket. Ennek részeként a vállalat elkezdett foglalkozni a hidrogén tüzelőanyag-cellákban történő felhasználásával és a szűréssel kapcsolatos új kihívásokkal. A tanulmányok különösen a levegőszűrő tüzelőanyag-cellás katódjára összpontosítottak, amely elem stratégiai és alapvető szerepet játszik a rendszerbe betáplált levegő tisztításában. Ez a szűrt levegő oxidálóanyagként működik a cellán belül, a jelen lévő oxigén elektrokémiai folyamaton keresztül reagál a hidrogénnel.

A LEVEGŐ SZŰRÉSE SOHA NEM VOLT ENNYIRE FONTOS

Mielőtt a levegőkompresszorhoz érkezne, majd a cellába kerülne, a rendszerbe betáplált levegőt hatékonyan meg kell szűrni, nemcsak a részecskék eltávolítására, hanem a káros gázok, például SOX, NOX, H2S, CO, O3, valamint az ammónia (NH3), illetve a VOC-k (illékony szerves vegyületek), például benzol és toluol eltávolítására is. Ezek a gázok, amelyek károsak a tüzelőanyag-cellára, általában antropogén vegyületek, amelyek emberi tevékenységből származnak, és koncentrációjuk a levegőben a földrajzi környezettől függően változik.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.