Az elmúlt időszak autógyári visszahívásai

A Volkswagen-csoportnak több visszahívási kampánya volt. A KBA, a német közlekedési hatóság szerint világszerte több mint 111.000 járműnek kell eljutnia az adott márkaszervizbe, érintve az Audi, Cupra, Seat, Skoda és a VW egyes típusait. A motorburkolat nem megfelelő rögzítése miatt forró alkatrészekkel érintkezhet és tüzet okozhat. Már voltak sajnálatos káresemények. Konkrétan VW Golf, Passat, Tiguan, T-Roc és Arteon, Cupra Ateca, Formentor és Leon, Skoda Octavia, Superb és Kodiaq, Audi Q3 és TT, valamint Seat Tarraco érintett 2020. február 28. és 2022. március 10. közötti gyártásból. A belső visszahívási rövidítések: 1 01-15 (VW), 101-16 (Skoda), 10H7 (Seat/Cupra) és 10H8 (Audi). Kezdetben csak a régi alkatrész eltávolítását írják elő, a még nem elérhető új burkolat felszerelésére ezután egy további kampány keretében kerül sor.

Az Audi A6-tól A8-ig terjedő modellsorozatoknál a négyliteres, nyolchengeres benzinmotor két turbófeltöltőjének olajellátásával van probléma. A meghibásodás nemcsak teljesítménycsökkenéssel jár, hanem meghibásodást is okozhat. A 2012 és 2017 között gyártott járművekben a két turbófeltöltő olaj nyomóágában a szűrőt egy új, nagyobb szűrőszita-áteresztőképességű alkatrészre cserélik, a jövőbeni eltömődés megelőzése érdekében. A kampány kódja: 21H7.

Audi A6 és A7 javítása. Az Audi vis - szahívása a tüzelőanyagszint-jelző nem megfelelő kijelzése miatt vált szükségessé. Világszerte körülbelül 157.000 autót szerelnek fel új tüzelőanyagszint-érzékelővel, szigorúbb beépítési tűréssel elhelyezve. A 2018 áprilisa és 2021 májusa között gyártott modelleknél az úszó fennakadhat. A kampány kódja: 20DN.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.