Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. április | Olvasson bele!

Vitesco töltésmenedzsment

hirdetés

Egy elektromos autó tulajdonosa számára a kényelmes és költséghatékony töltés ugyanolyan fontos, mint a vezetési élmény. Ugyanakkor a töltés számos kihívás elé állítja az autógyártót. Ennek megoldására kínálja a Vitesco Technologies a megfelelő hardver- és szoftvermegoldást, mely biztonságosan, hatékonyan és gazdaságosan fedezi a teljes energiaátalakítási és tárolási igényeket.

A moduláris felépítés és a funkciók magas szintű integrációja lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy nagymértékben leegyszerűsítsék nagyfeszültségű elektronikai architektúrájukat. Mivel minden villamosított járműhöz nagyfeszültségű elektronika szükséges, az elektromos és hibrid járművek gyorsan növekvő piaca rendkívül vonzó növekedési lehetőséget kínál a teljesítményelektronikának. A Vitesco Technologies a megoldások teljes portfóliójával rendelkezik a piac kiszolgálására.

hirdetés

A Vitesco Technologies új nagyfeszültségű (HV) doboza egyetlen elektronikus „hubban” egyesíti a fedélzeti töltést, a DC-DC energiaátalakítást és a járművön belüli energiaelosztást. A hub nagymértékben leegyszerűsíti a rendszert. A Battery Management System (BMS) megvédi az akkumulátort, az elektromos autók legdrágább alkatrészét a helytelen használattól és a sérülésektől, hosszabbítja az akkumulátor élettartamát, és biztosítja, hogy az akkumulátor mindig üzemképes legyen.

A hálózatról való töltés kétféleképpen történhet. Az első a „normál” töltés váltakozó árammal (AC) 22 kW teljesítményig. A második módszer a „gyors” töltés egyenáramú (DC) energiával, akár 350 kW teljesítménnyel, egy speciálisan felszerelt, nagy teljesítményű egyenáramú töltőállomáson keresztül.

Az elektromos autók energiaáramlásának kezelésére speciális teljesítményelektronikára van szükség, amely 400 V-os, sőt 800 V-os táphálózatban is működik. Ezek az elektronikák általában nagyok, nehezek és összetettek. Az elosztott eszközök nem csak nagyobb súllyal és költséggel bírnak, hanem a különálló eszközök csatlakoztatásához nehezebb vezetékezést is igényelnek. A Vitesco a szorosan kapcsolódó energiaátalakítási funkciókat integrálja a HV Boxba és a BMS-be, ezáltal csökkentve a rendszerek, architektúrák kábelszükségletét, mellyel a rendszer továbbra is képes 7 kW-tól 22 kW-ig terjedő váltakozó feszültségű töltési szintek széles skáláját kínálni, valamint kompatibilis a globális elektromos hálózatokkal, 400 V-os vagy 800 V-os táphálózatokkal, DC-DC tápellátással.

A moduláris és méretezhető koncepció nagy előrelépést jelent az elektromobilitás megfizethetővé tételében. A Vitesco új megoldása nagymértékben csökkenti a bonyolultságot, és segít az autógyártóknak az autóban található elektronika és vezetékek méretének, súlyának és költségének csökkentésében, esetlegesen elhagyásában is.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés