A VW „DIESELGATE” ügy még mindig nem jutott nyugvópontra

A több mint hat éve indult VW „Dieselgate” ügy polgári jogi feldolgozása 2022-ben sem engedi el a német autóipart. Azon túl, hogy sok eljárást peren kívül rendeztek, az anyagi előnyt leső fogyasztók, ügyvédek, befektetők, valamint az autógyártó cégek ügyvédei még a legfelsőbb polgári bíróság (BGH) döntéseire várnak.
Karlsruhéban például márciusig várhatóan arról lesz szó, hogy pontosan milyen esetekben évülnek el a manipulált károsanyag-kibocsátás-tisztítású járművek értékcsökkenése miatti kártérítési igények. Az érintetteknek elvileg 2018 végéig három éven belül bírósághoz kellett volna fordulniuk. A BGH már döntött: aki kétségtelenül tudott a dízelbotrányról már 2015-ben, és csak 2019-ben vagy később nyújtott be keresetet, az nem kap semmit. Fennmaradó kártérítés, az elévülés ellenére? A bírák ugyanakkor azt is szeretnék megvizsgálni, hogy a VW-nek az elévülés ellenére is kell-e úgynevezett maradvány-kártérítést fizetnie.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.