A kipufogógáz-környezetszennyezés kérdései 2022-ben
Az Autótechnika többéves hagyománya, hogy a januári szám az emisszióval, a kipufogógáz környezetszennyezéssel és annak vizsgálatával, csökkentésének technikájával, technológiájával foglalkozik. Ebből a motorkerékpárok sem maradhatnak ki.
Az idei év az M1, N1 kategóriában az összes eddigi tervezett előírás bevezetésével kezdődik, tehát az Euro 6d-ISC-FCM minden új jármű forgalomba helyezésénél 2022. január 1-jével hatályba lépett. A haszongépjárművek szigora előbb elrendeltetett, ma az Euro VI, benne a PEMS és a VECTO (fogyasztáskimutatás, majd -csökkentés). Az Euro VI-E előírás a vizsgálat kipufogógáz-komponenseit és a vizsgálati eljárásokat nem változtatta meg, de új elemeket hozott be, és szigorította az országúti mérések peremfeltételeit. A személygépjárműveknél használt RDE-vizsgálattal közel hasonló alapelvek szerint megjelent haszongépjárműveknél is a közúti emissziómérés és értékelés. Itt a megnevezése PEMS teszt. Bevezették a motorfékpadi tesztek mellé az alapteszteket (WHCS, WHTC) kiegészítő OCE vizsgálatot is. Az OCE betűszó feloldása: off-cycle emissions. Ez az emissziómérés is motorfékpadon történik szigorú protokoll szerint, határértékeinek összefoglaló megnevezése NTE (not-to-exceed). A közúti mérésnél mért szennyezőanyag-kibocsátás határértéke nem lehet több, mint [NTE x CF] szorzattal előálló érték.