Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

Tovább az akkucsere útján! A vezérlő sem mindegy!

hirdetés

Új i-BMS akkumulátor-kezelő rendszer (BMS) került bevezetésre az elektromos alkalmazásokhoz, amely lehetővé teszi akkumulátorok üzem közbeni cseréjét. A Sensata által az év elején megvásárolt új i-BMS Battery Management System a Sensata Lithium Balance egy integrált BMS, amelyet 60V-ig terjedő alkalmazások költségoptimalizált tömeggyártására fejlesztettek ki, mint pl. 2- és 3-kerekűek, automatikus irányított járművek (AGV-k) és a robotika.

A „hot swap” és a „párhuzamos akkumulátorcsomag” funkciók lehetővé teszik a lemerült akkumulátorok gyors cseréjét teljesen feltöltött akkumulátorokkal. Például anyagmozgató járművek, szállító járművek és drónok esetében, amikor visszatérnek a bázisra új rakomány felvételére, a jármű lemerült akkumulátorai gyorsan cserélhetők feltöltöttre, így lehetővé téve a folyamatos üzemeltetést. Elektromos motoroknál és háromkerekűeknél ahelyett, hogy esténként több órán át újra kellene tölteni, a teljesen feltöltött akkumulátorok gyorsan behelyezhetőek a járműbe „a terepen”, az akkumulátorcsere állomásokon, mindezzel gyakorlatilag kiküszöbölve a várakozást és a töltést az úton.

A „párhuzamos akkumulátorcsomag” funkció lehetővé teszi két vagy több akkumulátorcsomag párhuzamos használatát. Ez a funkció a 2- és 3-kerekű járművek gyártói számára előnyös, mivel kisebb akkumulátormodulokkal tudnak tervezni, javítva a helykihasználást, a súlycsökkentést és a szervizelhetőséget. Például, ha az egyik akkumulátorcella meghibásodik használat közben, könnyebb és olcsóbb is cserélni csak az egyik akkumulátort, mint a teljes rendszert.

A mindössze 65 x 200 mm (2,6 x 7,9 hüvelyk) méretű i-BMS PCB kártyába minden kritikus komponens előre integrálva van, beleértve az előtöltés vezérlését, a fedélzeti árammérést, a MOSFET tápkapcsolókat az akkumulátor leválasztásához és a DC/DC tápegységet. A megoldás olyan kulcsfontosságú összetevőket tartalmaz, amelyek ASIL C Safety besorolásúak, és tartalmazzák a biztonság szempontjából kritikus mérőáramkörök önellenőrző képességeit.

hirdetés

A fejlett szoftver segít maximalizálni az akkumulátorhasználatot A Sensata BMS-szoftverének fejlett algoritmusai pontos energiaállapot- (SOP) előrejelzést biztosítanak a cella belső ellenállásán, feszültség- és áramkorlátain, precíz töltési állapot-számításokon (SOC) és az akkumulátor „egészségi állapot” (SOH) öregedési hatás alapján számítottak.

Az akkumulátor állapotának felmérésének nagyfokú pontossága precízebb akkumulátorrendszert tesz lehetővé, segítve az akkumulátor maximális kihasználását, valamint a jármű hatótávolságának, üzemidejének és teljesítményének növelését. Ezenkívül a BMS Creator konfigurációs szoftver lehetővé teszi az akkumulátorcsomag-tervező számára, hogy egyedi akkumulátor-beállítást hozzon létre az alkalmazás-specifikus BMS-paraméterek és biztonsági stratégiák meghatározásával, az akkumulátor működésének optimalizálásával.

További fejlett szoftverfunkciók közé tartozik a hőmérséklet-változás sebességének mérése a hőkifutás előrejelzésére, az áram dinamikus szabályozása extrém hőviszonyok között, valamint a CAN-kommunikáció fejlett paraméterbeállításai.

A gyártóról itt tekinthető meg bemutató videó.

Ajánlott cikk hasonló témakörben.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés