Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. december | Olvasson bele!

Mobil gyorstöltők tehermentesíthetik a gerinchálózatot

hirdetés

Az AFC Energy bejelentette, hogy a globális technológiai vállalat, az ABB leadta első megrendelését egy lúgos hidrogén üzemanyagcellás rendszer építésére. A megrendelés célja, hogy hidrogénnel vagy ammóniával (ammóniából a helyszínen állítanak elő hidrogént) is táplálható mobil töltőállomást alakítson ki nagy teljesítményű elektromos járművek töltéséhez.

Az ABB az első 200 kW-os „S” sorozatú rendszert fogja használni, amely hidrogénnel vagy ammóniával is táplálható. Az AFC Energyvel való együttműködés célja, hogy lehetővé tegye az ABB számára, hogy nagy teljesítményű elektromos járművek töltést biztosítson ügyfelei számára azokban a régiókban, ahol nincs vagy korlátozott a hálózati csatlakozás.

hirdetés

A nyár folyamán tesztelésre került az első prototípus az ABB észtországi telephelyén, az AFC Energy „L” sorozatú üzemanyagcellás megoldását sikeresen üzemeltették az ABB energiatároló és elektromosjármű töltő állomásának táplálására.

Az „S” sorozatú generátor az AFC Energy új anioncserélő membrán (AEM) technológiáját fogja használni, és egy 10 láb hosszúságú szállítókonténer méretű konténerben lesz elhelyezve. A 200 kW-os „S” sorozat egyéb felhasználási célokra is alkalmas, például szerverparkok energiaellátása, a szállítás és hálózaton kívüli energiapiacok területén.

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási részlegének elnöke elmondta:

„Az elektromos járművekre való egyre gyorsuló átállással egyre sürgetőbb szükség van további gyorstöltési képességekre, különösen azokon a költséghatékony területeken, amelyek nem csatlakoznak a hálózathoz, vagy ahol a hálózat korlátozott. Hiszünk abban, hogy az AFC Energy nulla kibocsátású, hidrogén üzemanyagcellás rendszere része annak a megoldásnak, amely lehetővé teszi számunkra, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az elektromos járműveket.”


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés