Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. szeptember | Olvasson bele!

Távoli szoftverfrissítés



Napjainkra a hétköznapi gyakorlat részévé vált a gépjárművek irányítórendszerei szoftverjeinek szükség szerinti frissítése. Különösen haszongépjárműveknél van ennek – a távolból történő programfrissítésnek – jelentősége, ahol a pénzkeresésben nemcsak minden fél nap, hanem minden óra számít. Így van ez már a Renault Trucks haszongépjárműveinél is. Arra nem térünk ki, miért van szükség a szoftver update-re, néha kampányszerű elrendelésére, de ma, amikor a „buta vasat” szoftverek irányítják minden részletében, becsúszhatnak korrigálandó „bit” hibák, összegyűlnek a jobbításra tapasztalatok, új szolgáltatás fejlesztésénél vagy megvételénél azt elérhetőre kell a távolból kapcsolni. És akkor csak néhány okot említettünk.

Ahhoz, hogy napjainkban a haszongépjármű szoftverét – annak egy részét – frissítsék, ami elkerülhetetlen, nem kell a sofőrnek a szakműhelybe vinni az autóját, ezzel sok időt takarít meg. Ha nem teszi meg, nincs kizárva, hogy járműve vészüzembe kapcsolhat, sőt nem is lesz elindítható. A távoli (Over-the-Air) szoftverletöltés (RSWDL) értesítést küld a műszerfal kijelzőjére, amelyben tájékoztat, ha új szoftver áll rendelkezésre a telepítéshez. A vezetőnek csak annyit kell tennie, hogy a következő alkalommal, amikor a jármű megfelelő helyen parkol, a kulcsot a kijelölt helyzetbe kell helyeznie, és aktiválnia kell a frissítést a menürendszerben a kijelzőn. A sofőrnek és a fuvarozó cégnek nem kell időpontot egyeztetniük egy műszaki szakemberrel egy Volvo márkaszervizben, minden automatikusan történik. A frissítés néhány perc és legfeljebb egy óra közötti időt igényel, más szóval erre jó alkalom kínálkozik, ha a sofőr a pihenőidejét tölti.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés