A jövő autóinak egy, két központi agya lesz

A CAN-busz hamarosan lecserélődik. Az 1980-as évekből származó fedélzeti hálózati architektúra aligha megfelelő a mai járművekhez. A vezetékhálózat drasztikus lerövidítését, a dinamikusabb és rugalmasabban kialakítható információáramlást célzó CAN tulajdonképpen felbiztatta a konstruktőröket, hogy szétaprózzák a „vezérlőket”. Valóságos armada jött létre a „kisagyakból”.
A jelenlegi középkategóriás járműveknél a CAN-es kábelhálózat is körülbelül nyolc kilométer hosszú, és tömege a vezérlőegységekkel együtt 50 és 100 kilogramm között mozog.
PARADIGMAVÁLTÁS KÜSZÖBÉN ÁLLUNK
A jövőben néhány nagy teljesítményű szuperszámítógépnek kell átvennie akár 150 egyedi vezérlőegység feladatát a fedélzeten. Hosszú évekig az autóipari fejlesztés során alkalmazott elv az volt, hogy az új járműfunkciók automatikusan további vezérlőegységeket jelentenek, amelyeket be kell építeni a jármű kiterjedt elektronikus hálózatába. A csúcskategóriás járművekben mára akár 150 vezérlő is felhalmozódott, sőt az alapfelszereltségű kisautókban is 30–50 vezérlőegység található, amelyek önálló egységként működnek a járműben, és csak korlátozott mértékben kompatibilisek.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...