A jövő autóinak egy, két központi agya lesz

A CAN-busz hamarosan lecserélődik. Az 1980-as évekből származó fedélzeti hálózati architektúra aligha megfelelő a mai járművekhez. A vezetékhálózat drasztikus lerövidítését, a dinamikusabb és rugalmasabban kialakítható információáramlást célzó CAN tulajdonképpen felbiztatta a konstruktőröket, hogy szétaprózzák a „vezérlőket”. Valóságos armada jött létre a „kisagyakból”.

A jelenlegi középkategóriás járműveknél a CAN-es kábelhálózat is körülbelül nyolc kilométer hosszú, és tömege a vezérlőegységekkel együtt 50 és 100 kilogramm között mozog.

PARADIGMAVÁLTÁS KÜSZÖBÉN ÁLLUNK

A jövőben néhány nagy teljesítményű szuperszámítógépnek kell átvennie akár 150 egyedi vezérlőegység feladatát a fedélzeten. Hosszú évekig az autóipari fejlesztés során alkalmazott elv az volt, hogy az új járműfunkciók automatikusan további vezérlőegységeket jelentenek, amelyeket be kell építeni a jármű kiterjedt elektronikus hálózatába. A csúcskategóriás járművekben mára akár 150 vezérlő is felhalmozódott, sőt az alapfelszereltségű kisautókban is 30–50 vezérlőegység található, amelyek önálló egységként működnek a járműben, és csak korlátozott mértékben kompatibilisek.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.