2021 akkumulátoros ütőkulcsai

Műhelyünk egyik legfontosabb kéziszerszáma az ütőkulcs. Pár évvel ezelőttig ezek kizárólag pneumatikus szerszámok voltak, melyeket mostanra szintén meghódított a villanymotor, annak is a kefe nélküli változata. A vezeték nélküli változatok egyre inkább dominálnak, fő előnyük nyilvánvaló – ez a mobilitás, a mozgásszabadság. Az igazán jó ütőkulcs megbízható, kompakt, a kívánt célnak megfelelő nyomatékkal rendelkezik. Ezenkívül meghonosodott a beépített LED-lámpa a munkaterület megvilágítására, követelmény a strapabíró, masszív szerkezet, mely akár 6 méteres esést is kibír. Láthatjuk, az igazán jó ütőkulcs a sebességek és nyomatékok széles skáláján mozog, de nem olcsó! Erre szoktuk mondani: befektetés! A világ népszerű szerszámokkal foglalkozó weboldalai minden évben közzétesznek felméréseket a legújabb ütőkulcsokkal kapcsolatosan is. Ez természetesen téma nekünk is. A külföldi szaksajtóban végzett kutakodásaink, saját adatbázisunk, illetve saját szakmai tapasztalataink alapján született eredményt ezúton tesszük közzé.
Az anyák nyomatékra húzása a menetsúrlódás súrlódási erejének érzékelésén keresztül működik. Az anyákat nagy általánosságban 160 Nm-ig (teherautóknál 200 Nm-ig) húzzuk, de gyakran sokkal szorosabbak lesznek. „Omlósra olajozott kötőelemeink” esetén elméletileg csak egy 200 Nm nyomatékú ütőkulcs kellene műhelyünkbe, de pontosan tudjuk – ez nem így működik. A csavarok előfeszített állapotukban mind a statikus terhelés, mind a dinamikus lüktető terhelés hatására deformálódnak; ezenkívül idővel a korrózió és a szennyeződések is az anyák berágódását okozzák.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője