Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. július | Olvasson bele!

Renault Trucks Optifuel Lab 3

hirdetés

A Renault Trucks hatékonyabbá tette a távolsági teherautókat. Az Optifuel Lab 3 segítségével 12,5 százalékkal csökkenthető a tüzelőanyag-fogyasztás egy szokásos félpótkocsis szerelvénynél.

hirdetés

A 2017-ben elindított Falcon (Flexible & Aerodynamic Truck for Low Consumption) projektben az volt a cél, hogy 13%-kal csökkentsék a távolsági teherautók fogyasztását. A partnerek optimalizálták a Renault Trucks Optifuel Lab 3 teherautót a jármű aerodinamikája, a hajtáslánc és az abroncsok hatásosságát, valamint a prediktív és energiatakarékos vezetősegítő és energiagazdálkodási funkciók integrálása révén. A továbbfejlesztett aerodinamika mellett az Optifuel 3 alacsony viszkozitású kenőanyagokat használ a motorhoz, a sebességváltóhoz és a tengelyhez. A Michelin csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsokat fejlesztett ki a projekt számára. A projekt optimalizált adaptív sebességtartó automatikája a BeNomad navigációs adatokat használja, a generátor intelligens vezérlési stratégiát kapott és az új hűtőrendszer is megváltozott. A Renault Trucks Optifuel Lab 3 eredményei 15 500 kilométer megtétele után a Renault Trucks 12,5 százalékos tüzelőanyag-fogyasztás-csökkenést mért a szokásos pótkocsival felszerelt Renault Trucks T-sorozathoz képest. Ez megtakarításban 100 km-enként 3,75 liter motorhajtóanyagnak és 9,8 kg CO2-nek felel meg. A konzorcium tagjai a Renault Trucks mellett a Faurecia, a Michelin, a Total, a Fruehauf, a Wezzoo, a BeNomad, a Styl'Monde, a Polyrim, az Enogia, az IFPEN, az École Centrale de Lyon francia mérnöki iskola (LMFA) és a Francia Tudományos és Technológia a közlekedéshez, a fejlesztéshez és a hálózatokhoz IFSTTAR.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés