Bosch Service hálózat: rajt-cél győzelem

A gépjárműfenntartás, a szerviz és javítás évtizedeinkben éli meg történetének legnagyobb kihívásait. Nem az Autótechnika olvasóinak kell bizonyítani, hogy a komplex, beágyazott rendszerek látszólag kusza szövevénye, a mechanika finom „ravaszságaival” összezsúfolva és szoftverekkel behálózva – ki hitte volna, hogy – ez lett az a jármű, melyet hajdan GÉPkocsinak neveztünk…

Nem kell, hogy sajnáltassuk, vagy fényezzük magunkat, de megállapíthatjuk: ez ma a tömegtermelés produktumai fenntartásában a legnehezebb szakma. A modern automobil szervize, hibafeltárása, javítása olyan feltételű vállalkozást kíván meg, mely erre egyedül nem képes. Ehhez támogató együttműködés szükséges, ilyen például az első a legjobbak sorában, az idén centenáriumát ünneplő Bosch Service franchise partnerség.

SZERVIZTÖRTÉNELEM

Az autó és az autójavítás összeforrott fogalmakká lettek az automobilizmus kezdetétől. A múlt tapasztalata az, hogy ha a technikai rendszerek elromolhatnak, az előbb-utóbb be is fog következni, megsokszorozódva mutat a jövőbe. A XIX. század legvégétől a XX. század első két évtizedéig az automobilok szervize, üzemben tartása, javítása falusi kovácsból lett gépészembernek nem jelentettek nagyon újat (vagy nagy kihívást?), különösen akkor nem, ha például lokomobilok gőzgépeit kellett üzemben tartaniuk.

Az automobil-tulajdonosok ilyen embereket fogadtak fel sofőrnek és karbantartónak. Bizonyára emlékeznek rá, hogy a gépkocsivezető, a sofőr neve a francia chauffeur szó átvétele német közvetítéssel a magyar nyelvbe. Ennek eredeti jelentése „fűtő” (a chauffer – fűt igéből származik), a gőzgépek fűtőit hívták így, akik új szakterületet találtak maguknak.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.