Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. március | Olvasson bele!

Wireless rendszerfelügyelet, avagy kevesebb vezeték, kevesebb zárlat

hirdetés

A Visteon bejelentette a teljesen vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert (BMS), amely folyamatosan figyeli az akkumulátorokat az egészségi állapot (SoH: Status Of Health) és a töltés szempontjából.

A GM lesz az első gyártó, amely elektromos járműveit a Visteon, a GM és más technológiai partnerek rendszermegoldásával szereli fel. A GM szabványossá teszi a rendszert minden tervezett EV modellben, amelyet az Ultium akkumulátorai működtetnek.

A rendszert többek között a GM közreműködésével fejlesztették ki, és platformot kínál az akkumulátorcellák mérési pontosságának a jármű teljes élettartama alatt történő biztosításához, valamint a cellánkénti maximális energiafelhasználáshoz, amely az optimálisabb üzemhez szükséges.

A moduláris megoldás többféle töltési protokollt támogat, és célja a gyártói költségek optimalizálásának kielégítése. A Visteon a kényelmi-elektronikával, a kiberbiztonsággal és a jármű interfész-vezérlő modulok elektronikájával fejlesztőként szerzett tapasztalatait felhasználva fejlesztette ki ezt a holisztikus vezeték nélküli BMS-t, amely javítja mind az egyszerűbb gyárthatóságot, a tervezési rugalmasságot, mind pedig az akkumulátor energia-sűrűségének növelését.

hirdetés

A GM várakozásai szerint a vezeték nélküli BMS gyorsabbá teszi a GM Ultium-meghajtású elektromos motorjai forgalomba hozatalát, mivel nincs szükség kommunikációs rendszerek optimalizálására vagy az új járművek komplex huzalozási rendszereinek újratervezésére. Ehelyett vezeték nélküli rendszer oldja meg ezek feladatait. Az Ultium akkumulátorok alkalmazása a GM jövőbeli kínálatában, különböző márkákat és járműszegmenseket felölelve, a teherautóktól a nagy teljesítményű járművekig terjedhet. Mivel az integrált hardverarchitektúra és rendszerszoftver minimális modulkonfiguráció-változtatással több jármű platformjára is kiterjedhet, ez a rugalmas vezeték nélküli megoldás jelentősen csökkenti a fejlesztési költségeket, és könnyebben integrálható a jármű egyéb vezérlőivel.

„A vezeték nélküli BMS – egyik legfontosabb feladataként - folyamatosan figyelemmel kíséri az akkumulátorok állapotát és működését, segítve a gyártókat az általános minőség és megbízhatóság javításában. „A technológia újabb mérföldkő az elektromos járművek fejlesztésében - mondta Sachin Lawande, a Visteon elnök-vezérigazgatója. (Küllei)

A Visteon vezeték nélküli innovációja csökkenti a javíttatási költségeket, mivel az új rendszerben kiküszöbölték azokat a fizikai kábelkötegeket és vezetékeket, amelyekben létükből adódóan potenciális hibaforrást jelentenek.

 

forrás: www.electrichybridvehicletechnology.com


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés