Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2023. január | Olvasson bele!

„Út a nullához”



2020 és 2024 között a VW csoport vállalatai több mint tizenegy milliárd eurót fektetnek be az elektromos mobilitásba. Korábbi gyártóhelyeit alakítja át teljesen elektromos modellek gyártására, ide tartozik Zwickau (ahol a gyártás kezdődött), Emden, Chattanooga (USA) és a közelmúltban a drezdai Gläserne Manufaktur is átállt az e-Golf gyártása után az ID.3 produkcióra.

A VW 2025-ig 20 új elektromos gépkocsit akar piacra hozni. Az aktuális pénzügyi évben a Volkswagen bővíti kínálatát a moduláris elektromos „hajtó mátrix” (MEB) alapján: így fokozatosan piacra dobják az ID.4, ID.4 GTX2 és ID.5 teljesen elektromos modelleket.

AZ E-AUTÓK PIACI SIKERE

A Volkswagen-csoport e-offenzívája egyre erőteljesebbé válik: az elektromos modellek szállítása az EU-ban, beleértve az Egyesült Királyságot, Norvégiát és Izlandot is, több mint négyszeresére nőtt a most lezárult évben, összesen 315 400 elektromos járműre (2019: 72 600). Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) és a konnektoros hibridek (PHEV) aránya az összes szállításból 9,7 százalékra (2019: 1,7 százalék) emelkedett. A Volkswagen-csoport tehát egyértelmű piacvezető a teljesen elektromos szegmensben Nyugat-Európában, mintegy 25 százalékos részesedéssel (2019: 14 százalék).



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés