Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. február | Olvasson bele!

A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését

hirdetés

A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén. E célból létrehozták az új H2Accelerate (H2A) gazdasági egyesülést.

hirdetés

A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo haszongépjármű-gyártó H2Accelerate gazdasági egyesülése támogatja a hidrogénhajtású nehézteherjármű bevezetését. Az első fázisban ezek a vállalatok közös pénzügyi támogatást kívánnak szerezni a korai előszéria-projektekhez, és egyidejűleg a tüzelőanyagcellás teherautó sorozatgyártásának infrastruktúráját, valamint az ahhoz tartozó európai szintű üzemanyagkút-hálózat létrehozását szorgalmazzák.  Amíg kezdetben néhány száz FCEV-teherjárműnek a kiválasztott helyszíneken műszaki és tudományos jellegű ötlet-életképességi vizsgálatokat kell végeznie, a haszongépjármű-gyártók kb. 2025-től már évenként négyszámjegyű gyártási számadatokat terveznek, valamint a legfontosabb útvonalakon az európai szintű lefedettséget a megfelelő hidrogén-kutakból.

„A H2Accelerate részét képező cégek egyetértenek abban, hogy a hidrogénhajtású teherautók kulcsszerepet játszanak a jövő CO2-semleges közlekedésében. Ez a példa nélküli együttműködés fontos mérföldkő azoknak a keretfeltételeknek megteremtésében és elősegítésében, amelyek a hidrogénalapú teherjármű széleskörű felvevőpiacához szükségesek. Ez egyben felszólítás a politika, a további érdekelt szereplők és a társadalom részére”, mondja Martin Daum, a Daimler Truck AG igazgatóság elnöke és a Daimler AG igazgatósági tagja. A hidrogénhajtású teherjármű bevezetése a gyártás mellett új ipari ágazatok létrejöttét is elősegítheti, mint pl. CO2-semleges hidrogéngyártó telepek, nagyméretű hidrogénelosztó rendszerek, valamint a folyékony és gáz halmazállapotú hidrogén nagykapacitású tüzelőanyagkút-hálózatát.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés