A profi motorkerékpárváz a fizika szolgálatában

Minden motorkerékpár-gyártó hangsúlyozza, hogy motorja milyen erős, áramvonalas, robbanékony és könnyű. Ennek alátámasztására egyfajta marketinggel támogatott innovatív műszaki hátteret publikálnak előszeretettel, de keveset beszélnek a vázról, a vázgeometriáról és annak hatásairól. Pedig ki kell jelenteni, hogy az elmúlt években erre költöttek a legtöbbet a fejlesztők!
„Már rég nem a szívócsövet polírozzák és a kompresszióviszonyt optimalizálják” a konstruktőrök – foglalja össze a totalbike.hu találóan. Gondoljunk csak bele, hogy akár egy sportos utcai motorról, akár egy pálya-, vagy terepgépről beszélünk, kevés dolog befolyásolja annyira annak élvezeti értékét, mint egy profi váz, amely jól együtt tud működni a rugóstagokkal és a motorral, azaz egy fizikai harmonizációs központtá tud válni. A versenymotorosok jól tudják, hogy ha ebből a hármasból bármelyik nem megfelelő, az a köridőt hatványozottan növeli. Ráadásul a motoros idő előtt elfárad, és nem is fogja élvezni a kanyarok „összefűzését”.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.