Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. szeptember | Olvasson bele!

A reteszes autózárak titkai



A RETESZZÁRAK MŰKÖDÉSE

A reteszzárak zárszerkezete elektromechanikus. Az elektronikát is ráépítették a zárszerkezetre. Ez azt jelenti, hogy a külső és belső kilincsbowdenek egy mechanikán keresztül mikrokapcsolókat mozgatnak. A jelet a zárelektronika dolgozza fel, a döntést az ablakemelő elektronikáján keresztül a komfortelektronika hozza meg. Ha távirányítóval működtetjük a zárat, akkor annak jele is a komfortelektronikához fut be, ugyanez történik akkor is, ha kulc - csal végezzük a nyitást. A kommunikáció CAN Bus rendszeren keresztül dolgozik, vagyis itt adatforgalom van, nem a szokványos áram, vagy testvezérlés. A leggyakoribb reteszes zárral szerelt autómodellek a német autómárkák, így a BMW, a VW csoport autói.

ZÁRSZERKEZETI HIBA MIATT NEM NYÍLIK AZ AJTÓ

A problémát az okozza, hogy a zárszerkezet érzékelői (mikrokapcsolói) gyakran meghibásodnak, így a zárszerkezet önálló életre kel. Ez azt jelenti, hogy hiába kap a zár a komfortelektronikától nyitó parancsot, zárva marad. A belső és külső kilincs ugyan mozog, de nem nyitja az ajtót, és a belső nyitógomb se.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés