Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. július | Olvasson bele!

Mechanikai túlterhelés a rossz pillanatban végzett indítózás miatt



A motor leállítása vagy lefulladása után néhány másodpercig a motor még kis fordulatszámmal forog az üzemi forgásiránnyal megegyező irányba, majd az utolsó fordulat alkalmával, a komprimálás miatt, egy kis mozgást végez az ellenkező irányba is. Amikor valaki ebben a pillanatban próbál indítózni, például ilyen eset közlekedési lámpánál lefulladó motor pánikszerű újraindítása, akkor az indítómotorra a forgó tömegerők is hatnak, amit néhány esetben az indítómotor valamely alkatrésze nem tolerál. Deformációtörés, repedés is előfordulhat.

Az indítómotor védelméhez egy indító/ blokkoló relét lehet beépíteni a gyújtáskapcsoló és az indítómotor 50-es kapcsa közé, valamint a vezérlőjelet az indítómotorról lehet levenni.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés