Mechanikai túlterhelés a rossz pillanatban végzett indítózás miatt

A motor leállítása vagy lefulladása után néhány másodpercig a motor még kis fordulatszámmal forog az üzemi forgásiránnyal megegyező irányba, majd az utolsó fordulat alkalmával, a komprimálás miatt, egy kis mozgást végez az ellenkező irányba is. Amikor valaki ebben a pillanatban próbál indítózni, például ilyen eset közlekedési lámpánál lefulladó motor pánikszerű újraindítása, akkor az indítómotorra a forgó tömegerők is hatnak, amit néhány esetben az indítómotor valamely alkatrésze nem tolerál. Deformációtörés, repedés is előfordulhat.
Az indítómotor védelméhez egy indító/ blokkoló relét lehet beépíteni a gyújtáskapcsoló és az indítómotor 50-es kapcsa közé, valamint a vezérlőjelet az indítómotorról lehet levenni.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.