Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. március | Olvasson bele!

Audi A6 Quattro S-line EPB-hiba



Az ügyfél azért hozta be a 2013-as CDUD motorkódú Audi A6 Quattro S-Line-t, mert a műszerfalon a „Parking Brake Malfunction” (Rögzítőfékhiba) és a „Start/Stop system deactivated” (Start/Stop rendszer kikapcsolva) hibaüzenetek jelentek meg. A további kérdések során kiderült, hogy már lassan egy éve előfordul, hogy egy-egy hideg éjszaka után nem enged ki az EPB, azaz az elektromos rögzítőfék. A hiba bekövetkezésekor nem lehetett érezni, hogy a rögzítőfék fogná az autót. Az ügyfél elmondása szerint a gyújtás ki- és viszszakapcsolása után a hiba eltűnik és a rögzítőfék tökéletesen működik.

Egy próbáútra vittük az autót, ahol kiderült, hogy a parkolófék és a Start/Stop rendszer is megfelelően működött. Álló helyzetben a parkolóféket ki-be kapcsolva feltűnt, hogy a két oldalon nem ugyanakkor mozgott a mechanizmus. A bal oldali lemaradt a jobb oldalitól, majd folytatva a tesztet, egyszer csak megjelent a fi gyelmeztető felirat a műszerfalon. Ezután a bal oldali rögzítőfék nem működött, miközben a jobb oldali működése normális volt.

Miután az ügyfél panaszát ellenőriztük és megerősítettük, a korábbi javításokról is kikérdeztük. A bal oldali parkolófék motorját cserélték, de a féknyereghez nem nyúltak. A javításokat jól végezték el, a féknyereg csúszkája szabadon mozgott, és a vezetékek és csatlakozók is sértetlennek tűntek. A soros diagnosztikán keresztül minden vezérlőt kiolvastunk, és az alábbi eredményekre jutottunk:



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés