Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. május | Olvasson bele!

Egy fékrásegítő-hiba elemzése



A cikk alanya egy 2007-es évjáratú Land Rover Range Rover Sport L320-as, melynek tulajdonosa arra panaszkodott, hogy az első megálláskor a fékpedált keményebbnek érzi a szokásosnál és azonos fékerőhöz nagyobb pedálerő szükséges. A második fékezésnél viszont már normálisan viselkedett a fékrendszer, a megszokott pedálerőhöz a megszokott fékhatás társult. A jelenség nagyon sporadikus volt és függetlenül az időjárástól, a hőmérséklettől és az útviszonyoktól, előfordulhatott.

A TÜNET

Habár a tulajdonos sporadikusnak nevezte a hibát, egy próbaút során gyorsan sikerült előhozni. Araszoló közlekedési helyzetben az automata váltó ellen hosszan kellett tartani a fékpedált, hogy az autó egy helyben maradjon.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés