Nem pörög ki…

A gépjárművek műszaki vizsga keretében végzendő környezetvédelmi felülvizsgálata lényegében azonos vizsgálati technológia szerint történik Európában. Az elvek azonosságát ma az Európai Parlament és a Tanács 2014/45/EU irányelve (2014. április 3.) a gépjárművek és pótkocsijaik időszakos műszaki vizsgálatáról szóló irányelvének kell garantálnia. Megtörtént a hazai honosítás is. Sok minden nem szorult módosításra, mert a hazai előírás évtizedek óta követi az európai gyakorlatot. Nekünk többnyire a német AU (a német „zöldkártya”, az Abgasuntersuchung) volt a mintapélda előttünk. A német hatást mutatja, hogy a füstölésmérési fordulatszám lefutás előírásánál a tételek megnevezése a magyar előírásban is németül maradt meg.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Biciklisvédelem szenzorokkal
Az „Active Brake Assist 5” (ABA 5) folyamatosan működő radar- és kameratechnológiát használ az út és a holttér figyelésére.
Induktív rezolver forgórész helyzetérzékelő
Az elektromotorok nyomatékszabályzásának főszereplője a rezolver, melyet hívhatunk az elektromotorok „főtengelyjeladójának”.
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.