EZ+AZ: főtengely

A főtengely-lengésfojtó szíjtárcsa ellenőrzése

Álló, hideg motoron húzzon egy keresztirányú vonalat a főtengely-lengésfojtó szíjtárcsára krétával vagy fehér festékkel ➊. 



➊                                                                                      ➋

Indítsa be a motort és kb. 30 másodpercig járassa különböző fordulatszám-tartományokban, majd ellenőrizze a keresztirányú vonal helyzetét. A tárcsa teljes keresztmetszetében egyvonalban kell állnia ➊. Ha a tárcsa elhasználódott és már nem csillapít, akkor a tárcsa belső és külső részén húzott vonalak elválnak egymástól ➋.

Az SKF és a járműgyártók (OE) erősen ajánlják, hogy a vezérlés-hajtás elemeinek cseréjekor a főtengely-lengésfojtó szíjtárcsát is cseréljék ki, megelőzve a szíjtárcsa meghibásodását! 


Főtengelytömítés-szerelési tanácsok

A Peugeot, Citroën, Ford, Jaguar, Land Rover, Rover gyártmányok 2; 2,2 és 2,4-es dízelmotorjainak főtengelytömítéseként alkalmazott PTFE gyűrűt egy műanyag fedéllel látják el, hogy a szerelésig ne sérüljön meg az ajakos tömítés. A fedelet csak közvetlenül a felszerelés előtt szabad levenni. Ha a gyűrűn bármi sérülés látható, akkor ne szerelje fel a motorra. A tömítés felhelyezése előtt győződjön meg a tengely megfelelő állapotáról is! Ha mindkét alkatrész szerelésre alkalmas állapotban van, akkor lehet a tömítést felcsavarozni a helyére. A PTFE tömítéseket minden esetben szárazon kell felhelyezni a tengelyre! Nem szabad olajat vagy zsírt alkalmazni. A meghúzási nyomaték 10 Nm, a sorrend az ábráról leolvasható. A hosszan tartó, hibamentes működés érdekében érdemes az összeszerelés után legalább 4 órát várni, mielőtt a tengelyt elfordítjuk a tömítésben.(ŐRI)