Párhuzamos rákapcsolás
Mintegy 100 millió euró értékű beruházással hibrid és elektromos járművek fejlesztésére szakosodott céget hozott létre a BMW és a PSA Peugeot Citroën. A BMW a kutatás-fejlesztést végzi Münchenben, míg a PSA a Mulhousban működő üzemének gyártási kapacitását adja a közösbe. A BMW Peugeot Citroën Electrification elnevezésű vállalat müncheni részlegében már most előrehaladott munkálatok zajlanak, amelyek a tervek szerint 2015-re érnek be. A PSA ekkortól kezdi meg a hibrid, illetve tisztán elektromos hajtásláncok sorozatgyártását. A bajorok fővárosában 2011 végétől 400, elsősorban villamos, valamint elektromos közlekedési szakirányon végzett mérnökökből álló részleg kezdte meg a működését, Mulhousban pedig 250 fő látja majd el a gyártási feladatokat.
A BMW Peugeot Citroën Electrification az elektromos hajtáslánchoz szükséges valamennyi alkatrész (akkumulátorok, elektromotorok, generátorok, elektronikai berendezések, töltőberendezések és vezérlőszoftverek) előállítását házon belül kívánja megoldani. Termékeit ugyanakkor más gyártóknak is értékesíteni kívánja.
A BMW Peugeot Citroën Electrification létrejötte a két cég hagyományosan jó kapcsolatából ered. A BMW és a PSA 2002-től szállít egymásnak motorokat. A Citroën és Peugeot kis-, alsó-közép és középkategóriás modelljei a német prémiummárka fejlett benzines erőforrásaival (1.6 120–150 LE) is megrendelhetők, amelyért a franciák dízelmotorokat (1.6 HDi) adnak a MINI családhoz. Korábbi információk alapján a belső égésű motorok terén végzett kooperáció tovább folytatódik, amelynek keretén belül már el is kezdték a következő generáció fejlesztését.