Életképes lehet a cell-to-chassis (cellaalváz) struktúra?
Egy kínai startup azt tervezi, hogy teljesen elhagyja az akkumulátorokat, és közvetlenül integrálja a cellákat az elektromos járművek alvázába. Ezt a célt szem előtt tartva a Neta Auto a közelmúltban bejelentette, hogy együttműködési megállapodást kötött a CATL akkumulátorbeszállítóval, amely utóbbinak az Integrated Intelligent Chassis (CIIC) márkájú cell-to-chassis (cellaalváz) technológiáját használja.
Egy sajtóközleményben a Neta azt mondta, hogy ez lesz az első kínai elektromos járműgyártó cég, amely kifejleszti ezt a technológiát, de azt nem árulta el, hogy mikor jelenhet meg a sorozatgyártású járművekben. Lehet, hogy ez lesz az első személyautó esetében a világon. A cellaalváz funkció azt jelenti, hogy az összes akkumulátor-alkatrész a jármű szerkezetében van elhelyezve, nincs szükség külön akkumulátorcsomagra. A Neta Auto azt állítja, hogy ez segít mindent javítani a hatótávtól a biztonságig. A CATL CIIC alapvetően „egyablakos” megközelítés, az akkumulátorbeszállító a cella-to-pack technológiát a motorokkal és más hajtáselemekkel kívánja kombinálni a vázban, lehetővé téve több elektromos jármű használatát a moduláris architektúrából.