Régi nagy név elektromos vonalon - Norton elektromos motorkerékpárok
„Definitive British” – találkozhatunk a szlogennel a Nortonmotorcycles honlapján. A Norton nagyon nagy múltú, patinás brit motorkerékpárgyártó cég, eredetileg kerékpáralkatrész-gyártóként kezdte tevékenységét Birminghamben 1898-ban. Gyorsan áttért a motorkerékpárok gyártására, és az 1930-as évekre a brit hadsereg beszállítója lett a második világháború idején, egy másik ikonikus brit márka, a Triumph mellett. Leginkább versenymotorjairól volt ismert a háború utáni években, szoros kapcsolatban állva az Isle of Man TT versennyel. A híres múltbeli tulajdonosok között volt Steve McQueen is, bár a „Nagy szökés” című filmben ez egy diadal volt. A vállalat az elmúlt években nehéz helyzetbe került, és 2020-ban az indiai TVS Motor érdekeltségébe került.
Robert Hentschel, a Norton vezérigazgatója szerint az Egyesült Királyság továbbra is (a Szerk.) jó hely a motorkerékpárgyártó számára, mivel Nagy-Britanniában „nagyon nagy a szenvedély” a motorok iránt. „A városok teljesen tele vannak járművekkel, és nagy a forgalom” – mondta. „A jövőben növekedni fog a kétkerekűek eladási mennyisége, és úgy gondolom, hogy fiatalabb vásárlókat is szerezhetünk majd a Norton márkának.”
A Norton általában terjedelmes, krómozott motorkerékpárokat épít, a dizájnvezérelt filozófia által vezérelve az elektromos motorok továbbra is megőrzik Norton eddigi megjelenését. A csapat finomítja a hagyományos Norton „design DNS-t”, ezzel újabb innovációkat és digitális megoldásokat vezetve be az iparágban, középtávon teljesen új dizájnok jönnek, amelyek újradefiniálják a Norton márkát.
A motorkerékpárok villamosítása nehézkes az akkumulátorok súlya miatt, ami kihat az egyensúlyra.
A projekt megvalósítása érdekében a Norton speciális projektpartnerekkel fog együttműködni, beleértve a Delta Cosworth-t, a HiSpeed Ltd.-t, a Formaplex Technologies-t, az M&I Materials-t, az INDRA-t és a WMG tudományos partnert, a Warwicki Egyetemet. A Norton ezekkel a partnerekkel együttműködve olyan technológiát és termékeket fejleszt ki, amelyek javítják az egyesült királyságbeli ellátási láncot az elektromos járművek (EV) technológiájának valamennyi kritikus alkatrészéhez, beleértve az akkumulátorokat, motorokat, alvázat, hűtőfolyadékokat és az otthoni plug-in töltőket.
A Delta Cosworth tervezi az akkumulátorcsomagot, míg a HiSpeed Ltd. a motor- és invertertervezési és -gyártási ismeretek adja a projektbe. A Formaplex Technologies a precíziós kompozitok gyártásában rendelkezik szakértelemmel, az M&I Materials pedig MIVOLT folyadékaival támogatja a dielektromos hűtést. Az Indra Renewable Technologies a forradalmi jármű-házi töltési technológiára specializálódott, a WMG, a Warwicki Egyetem pedig akkumulátortechnológiával, modellezéssel és szerszámlánc-fejlesztéssel foglalkozik.
„A Norton a modern luxus példaképe, és nem fél megkérdőjelezni a status quo-t, innovációval a mobilitás jövője érdekében, miközben hű marad brit örökségünkhöz és a zéró emisszió célkitűzés teljesítéséhez.” – mondta Robert Hentschel, a Norton Motorcycles vezérigazgatója. „A cél egy olyan elektromos motorkerékpár előállítása, amely áthidalja a szakadékot az EV és az ICE között, és az akkumulátor, a motor és az alváz mélyreható integrációjával, valamint a széleskörű felhasználással összehasonlíthatóvá teszi ugyanazt a súlyt, teljesítményt és a valós túratartományt. kompozit anyagok a könnyű megoldás létrehozásához.” – folytatta a vezérigazgató.
A 30 hónapos projekt várhatóan jelentős számú munkahelyet teremt az Egyesült Királyságban a gyártás és a K+F területén, valamint a meglévő személyzet továbbképzését, hogy beletanuljanak az elektromos motorkerékpárok tervezésébe.
A Norton történetéről szóló lélekemelő kisfilm az alábbi linken tekinthető meg:
A gyártó honlapja pedig: https://nortonmotorcycles.com/