Az akkumulátoros elektromos teherautó előnyben van..
Egy jelenlegi elemzésben a Fraunhofer ISI azt feltételezi, hogy a haszongépjárművek szektorában az akkumulátoros elektromos hajtások a nagy teherbírású alkalmazásokban is érvényesülni fognak; a tüzelőanyag-cellák továbbra is szűk körű alkalmazásban maradnak. Az akkumulátoros elektromos járművekre való átállás döntő tényezője az energiaköltségelőny a hidrogénnel és a dízelmotorral szemben.
A TRATON GROUP* azon stratégiáját, miszerint egyértelműen az akkumulátoros elektromos hajtásokra összpontosít a jövő hajtása érdekében, egy jelenlegi Fraunhofer-elemzés támasztja alá. A Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI „A hidrogén valószínűtlen, hogy fontos szerepet fog játszani a közúti szállításban, még a nehéz tehergépjárművek esetében is” című tudományos közleményében, amely a „Nature Electronics” magazinban jelent meg. A szerzők arra a következtetésre jutottak, hogy az akkumulátoros energiatárolású elektromos hajtás a legtöbb régióban és a haszongépjárművek alkalmazási területén, kifejezetten ideértve a nagy teherbírású, távolsági szállítást is, felülmúlja a tüzelőanyag-cellás áramforrást.