A Lotus is elektromobilizál
A Lotus közzétette tervezett elektromos járműveinek architektúráit, melyeket a LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture) elnevezésű kutatási programja keretében fejleszt.
A projekt középpontjában a könnyűszerkezetek kifejlesztésének felgyorsítása áll a következő generációs elektromos járművek számára; a Lotus várakozásai alapján az új platform 37%-kal könnyebb lesz, mint a Lotus eddigi megoldásai. Az új keret hengeres cellákat tartalmazó akkumulátorcsomagot tartalmaz, amelyhez egy vagy két elektronikus hajtásegység is társul. A szerkezetet modulárisra tervezték, ami szabadabb, kreatívabb megoldások megvalósítását segítheti elő.
Alkalmazástól függően nyolc vagy 12 modulos akkupack 66 kWh vagy 99 kWh kapacitással, vagy egy padlóra szerelt 66 kWh akkupack kerül beépítésre.
Richard Moore, a Lotus Cars felelős vezetője nyilatkozata szerint a LEVA projekt és az elektromos sportkocsi – architektúra tökéletes megtestesítői annak a tradícionálisan innovatív gondolkodásnak, amely továbbra is a Lotus minden tevékenységének középpontjában áll. A mai elektromos járművek nehezek a belső égésű motoros járművekhez képest, ezért a Lotus LEVA projektjével a könnyű szerkezetet és a magas teljesítménysűrűséget célozza meg. Egyetlen jármű fejlesztése helyett inkább a platformok felé történő elmozdulás érzékelhető.
Richard Rackham mérnök szerint: „A LEVA projekt olyan forradalminak számít, mint az Elise – extrudált alumíniumra építő – architektúra volt 25 évvel ezelőtt. Akkor jelentős tömegmegtakarítást értek el, mely komoly hatással volt a teljesítményre, a hatékonyságra és a biztonságra.