Már Ausztriában a wireless töltés!
2025-től Ausztriában csak a kibocsátásmentes meghajtású rendszerekkel rendelkező taxik megengedettek, így Bécs és Graz egyre inkább áttér az eTaxikra. Ennek támogatása érdekében automatizált vezetőképes töltési technológiát vezetnek be a töltés hatékonyabbá tétele érdekében.
A bécsi és grazi eTaxi Austria projekt keretében a következő két évben összesen 10 taxiállomást és 66 járművet szerelnek fel az Easelink által kifejlesztett, automatizált töltési technológiával, a Matrix Charging-al. Ahelyett, hogy egy elektromos autót kábellel csatlakoztatna a töltőállomáshoz, ezek a járművek alul található csatlakozóval vannak felszerelve, és egy gombnyomással csatlakoztathatók a taxiállomáson lévő töltőlemezhez. A taxik HV akkumulátora automatikusan feltöltésre kerül, anélkül, hogy a vezetőnek el kellene hagynia a járművet.
Az eTaxi Austria az eddigi legnagyobb wireless projekt. A projektben használt két járműtípus támogatja az 11 kW -os váltóáramú töltést. A Matrix Charging ezt követően majd akár 22 kW AC-t és 100 kW DC-t töltést is támogat.
„Gyártó-független technológiaként a Matrix Charging már utólag is beépíthető a legtöbb piacon elérhető elektromos járműbe. A parkolóhelyen elhelyezett „töltőfelületek” robusztusak, karbantartást nem igényelnek, és mind a közterületeken, mind a magán garázsokban felszerelhetők”-mondta Hermann Stockinger, az Easelink alapítója és vezérigazgatója. „A taxi flották villamosítása szempontjából döntő fontosságú a töltés automatizálása a standon. Ezt csak egy robusztus töltési technológiával lehet elérni, amely süllyesztve integrálható és így akadálymentesen az utakba építhető. A Matrix Charging megfelel ezeknek a követelményeknek, és nagy hatékonyságot kínál.”
A Matrix Charging segítségével a töltési infrastruktúra megvalósítása jelentősen könnyebbé válhat. A terjedelmes töltőállomások és kábelek kiküszöbölésével a töltési infrastruktúra sűrűn beépített területeken, további helyigény nélkül alakítható ki.
Az eTaxi Austria projektet Bécsben és Grazban egy projekt konzorcium vezeti. Az alapcsapatot a bécsi és stájerországi gazdasági kamarák, a Wien Energie és az Energie Graz, az Easelink GmbH, a Grazer Energieagentur, a tbw research GesmbH, a Taxi 40100 és a Taxi 31300 alkotják A projektben az ÖAMTC motorklub és a Hyundai is részt vesz. A projektet az „Éghajlat- és Energiaalap” finanszírozza a „Zero Emission Mobility Implementation” program részeként, 2024 közepéig tart, és nem titkolt célja a további mobilitási átalakítások megalapozása.