Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. augusztus | Olvasson bele!

Lemeríthető-e egy elektromos autó akkumulátora a dugóban?

hirdetés

Az elektromos járművek üzemeltetése során okkal merül fel a kérdés: Lehetséges-e lemeríteni az elektromos autó akkumulátorát légkondícionálóval, lámpákkal vagy sztereóval, ha a jármű egy órára a dugóban reked? Főként izgalmas kérdés ez abban az esetben, ha az autó akkumulátora nincs teljesen feltöltve.

hirdetés

Hogy végére járjon a kérdésnek a Daily Mail angol lap tesztet végzett a nyári hónapokban. A teszt során egy órán át álló helyzetben, illetve a dugóban araszoló elektromos jármű – mely egy VW ID.4 volt - a fedélzeti infrastruktúra erőteljes üzemeltetése mellett – utastér világítások, klíma, autórádió és egyéb komfortelektronika – áramfelvétele csak kismértékben befolyásolta az energiafogyasztást, ami a tesztek során csak 2%-os kapacitásvesztést eredményezett nyolc mérföld távolságon. A tesztet nyáron végezték, így alappal feltételezhető, hogy a kapacitásvesztés másként alakul hűvösebb környezeti hőmérsékleten történő üzemeltetés során.

Az elektromos autók még viszonylag újak, és a relatíve rövid üzemeltetési tapasztalatok miatt sok téves információ áll rendelkezésre az akkumulátorok képességeiről, beleértve a jócskán túldramatizált történeteket az utak mentén széthagyott, elhagyott elektromos autókról. A teszt során minden energiát próbáltak kisajtolni, amit csak a komfortelektronika el tudott fogyasztani: mindkét első fűtött ülést a legmagasabb hőmérsékletre állították, a légkondicionáló teljes erővel működött, a tompított fényszórókat bekapcsolták, és a hátsó ülések USB-csatlakozójához csatlakoztatott táblagép filmet játszott – ahogy egy családi nyaralás felvezető képkockáit magunk elé vízionáljuk. A VW akkumulátora alig több mint egy óra és 15 perc után vesztette el 77 kWh kapacitásának 2% -át, ami mindössze nyolc mérföldes távolságnak felel meg. Az elektromos autó akkumulátora kapacitásának csak egy kis része volt szükséges ahhoz, hogy a jármű komfortelektronikáját üzemeltesse.

A vizsgálat a közeljövőben egy téli teszttel folytatódik! Követjük, és hírt adunk róla!


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés