„Forró drót”

A 2008-as pénzügyi és gazdasági világválság óta az elmúlt évtizedben a Harley-Davidson Motor Company jelentős gyártmányfejlesztéseket – így például a Rushmore vagy Milwaukee-Eight projekteket –, rekonstrukciókat, gyártásracionalizálást és termeléshatékonyság-növelő intézkedéssorozatot hajtott végre. Továbbra is elkötelezett a klasszikus, tradicionális stílusú, kompromisszumok nélküli minőségű, elegáns nagymotorok gyártásában. Mindazonáltal az élenjáró technológiai megoldások és a jövőbe mutató járműfejlesztési irányzatok alkalmazása vitális fontosságú a márka hosszú távú fennmaradása és hírnevének öregbítése érdekében.
Ennek jegyében néhány éve már – az autóipari prémium márkákhoz hasonlóan – az alternatív hajtáslánc és EV-technológiák Milwaukee-ban a Harley-Davidson tervezőasztalain is ott voltak, mi több, már a piacbevezetési felmérések és előzetes technikai tesztelésük is folyamatban volt. A kísérleti projekt, a motorkerékpár-szakma és a nagyközönség nagy meglepetésére, először 2014 júniusában látott napvilágot a médiában. Az EV-program (EV = Electric Vehicle – elektromos jármű) kódneve ‚LiveWire’ volt, amely egyben az újgenerációs motorkerékpár hivatalos márkaneve is lett. A név önmagáért beszél: egy tisztán elektromos energiatároló rendszerrel működtetett hajtásrendszert takar.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője