Aszinkronmotorok 2. rész

Megnézve az ➊ ábrát, adódik még egy lehetőségünk: tartsuk állandó értéken a rotorfluxust!
Ez gyakorlatilag az UΨr /f1 = állandó összefüggés megvalósítását jelenti. Mint később ki fog derülni, ez a legkorrektebb módszer, megvalósítása viszont a legbonyolultabb. A fluxus nem egy olyan „megfogható” mennyiség, mint az állórészáram, úgy kell kiszámítani viszonylag egyszerűen mérhető egyéb mennyiségekből. Ezek az „egyéb” mennyiségek legjobb esetben is csak egy állórészhez rögzített koordinátarendszerben mérhetőek, nekünk pedig mindezekre a rotorfluxussal együtt forgó rendszerben van szükségünk. (A rotorfluxus állandósága azt jelenti, hogy mind az abszolút értéke, mind a fázisszöge állandó. Könnyen belátható, hogy álló koordinátarendszerből nézve egy forgó vektort kapunk, innen nézve tehát szó sincs állandóságról).
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
KEYOU hidrogén teherautó és városi busz
Fokozatosan formálódik a hidrogénmobilitás, számos ismert gyártó fejleszt hidrogénüzemű haszonjárműveket, gőzerővel dolgozik az üzemanyagcellákon és a hidrogénmotorokon.
OM471 3.generáció, 4 százalék tüzelőanyagmegtakarítás
A napokban hivatalosan is bemutatásra került a Daimler OM 471 dízelmotor újabb verziója, amely immár a harmadik generáció. Hatékonyságának javulása számos motorinnováció eredm&e...
Az Autover új neve: Sekurit Service
A 30 éves évforduló változást hozott