Váltókörkép az IAA-ról
Habár a Frankfurti Autószalon (IAA) elsősorban az autóértékesítésről és az új modellekről szól, a beszállítók nagy része is jelen van, és felvonultatják technikai újdonságaikat. Hagyományos kézi váltót már nem is látni, mindenhol az automatikus váltók kerültek előtérbe, ráadásul már nem divat beépített villanymotor nélkül váltóművet bemutatni, hiszen így tudják kiszolgálni az autógyártók helytakarékos hibrid hajtásláncait.
A VILLANYMOTOROK MÁR A VÁLTÓKBAN VANNAK
A beszállítók megmutatták a kiállításon, hogy minden hajtáslánc-elrendezéshez van már megfelelő megoldás a villanymotor beépítésére a 48 V-os mild hibridektől a 400 V-os rendszerekig.
A ZF 8 fokozatú automatikus váltójának 2 verziójában is elérhető a plug-in hibrid változat: a 8P Gen4 hybrid ➊ csak 30 mm-rel hosszabb, mint az elektromotor nélküli változat. A motor 160 kW teljesítményű (350 V), ami majdnem kétszeres teljesítmény az előző generációhoz képest, így a megfelelő akkumulátorral akár 50 km-en keresztül, 120 km/h sebesség felett is képes tisztán elektromos hajtással közlekedni a jármű. A kéttömegű lendkeréknek köszönhetően a torziós csillapítás elég nagy ahhoz, hogy 3 hengerű motorokhoz is alkalmazhassák. A teljesítményelektronika a váltóba integrált, így minden egy helyen található. Ha mild hibrid rendszerben szeretné alkalmazni a gyártó, akkor az is lehetséges, 52 V feszültség mellett 29 kW teljesítményre képes a villanymotor, ami egy külön tengelykapcsolóval bármikor leválasztható a hajtásláncról.