BorgWarner-fejlesztések
Lépést tartva napjaink egyik legfelkapottabb és az autóipar minden szereplőjét foglalkoztató trendjével, a BorgWarner is bemutatta legújabb e-mobilitáshoz kapcsolódó fejlesztéseit.
iDM elektromos hajtásmodul
„A hibrid és elektromos járművek számára kínált fejlett technológiai megoldásaink rendkívül fontos szereplői egy tiszta és energiafelhasználás szempontjából hatékony világnak” – utalt Scott Gallett, a cég marketingalelnöke az új integrált hajtásmodulra (iDM – integrated drive module), a fedélzeti akkumulátortöltőre (OBC – onboard battery charger), az elektromos hajtású kompresszorra (eBooster) és az elektromos rásegítésű turbófeltöltőre (eTurbo).
Az iDM elektromos hajtásmodul egy elektromotort és a hozzá tartozó váltót foglalja magában. Ennek egyik verziója a hajtásláncba beszerelhető P2-es hibrid modul, aminek fejlettebb 48 V-os kiszerelését közvetlenül a főtengelyhez csatlakoztatva, lehetőség nyílik a belső égésű motorokkal hajtott járművek hibridizációjára az erőátviteli rendszer változtatása nélkül.
P2 hibrid modul (balra) és fedélzeti akkumulátortöltő OBC
A fedélzeti töltő segítségével az elektromos autózás mindennapi használata egyszerűsödik, mivel egyaránt szerelhető hibrid és elektromos autókba is, hogy a váltakozó áramból egyenáramot állítson elő (AC-DC konverter).
Szintén a 48 V-os megoldásokhoz tartozik az eBooster rendszer, ami egy elektromosan hajtott kompresszorkerék, a feltöltéssel rendelkező motorok további teljesítménynövelése, jobb hatásfoka és a turbólyuk csökkentése érdekében. Az elektromos turbófeltöltés másik újítása az eTurbo, amely a tüzelőanyag-fogyasztás további csökkentésével kecsegtet, a kipufogógázokból visszanyert és hasznosított energia segítségével.
(BW sajtóközlemény – PB)