Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Elektromobilitás: csalódás az eufória helyett

Nem régóta van, hogy az egész autóipar „feszültség” alatt áll. Az elektromobilitás egy megatrend volt, majdnem az összes gyártó bemutatta az elmúlt években saját elektromos tanulmányát és drága programját. A szövetségi kormány Németország számára ambiciózus célokat fogalmazott meg – 2020-ra 1 millió elektromos autó fog a német utakon „surrogni”. Mégis eközben a csalódottság terjed.

A kevés elérhető villamos autó továbbra is szűk piaci termék, a kritika növekszik. Drága, korlátozott hatótáv és nehezen beszerezhető – akkor is, ha a Genfi Autószalonon a gyártók továbbra is a „zöld” oldalukra esküsznek. A búcsú a belső égésű motortól egyre távolabb került, mint ahogyan azt sokan korábban gondolták. „A járművek villamosítása a végcél, de nem követhetjük el azt a hibát, hogy arra gondolunk, hogy ez lesz az azonnali válasz az energiaproblémáinkra” – állítja a FIAT-Chrysler főnök, Sergio Marchione a vásáron.

Németországban az elmúlt évben a KBA adatai szerint 2200 villamos autót helyeztek forgalomba a körülbelül 3,7 millió új autó közül. Az Ampera gyártásának kezdetéig kizárólag külföldi gyártók voltak a német piacon. Júniusban másodikként a Daimler fog megjelenni az Elektro-Smarttal. A BMW az első elektromos autójával, az i-családdal, valamint a VW 2013-ban jelentkezik a sorozatgyártással.

hirdetés

Mindamellett a „Car of the Year 2012”, az Év Autója egy villamos autó. Az Opel és GM az iparág legrégebbi kitüntetését vitte haza az Ampera/Volt párossal. A díj balzsam a konszernnek, mert az autók eddig igen negatívan tűntek fel. Egy Volt leégése után a piaci bevezetést későbbre tolták, az USA-ban az alacsony megrendelésszám miatt hetekre leállt a gyártás. Ugyan az Opel 2012 10 000 megrendelést remél, de a több mint 42 000 eurós (12,5 millió forint) vételárat csak a tehetős „fanatikusok” engedhetik meg maguknak.

A svájci vásáron 2012-ben ismét a „tradíciók” voltak előtérben: autók belső égésű motorral. Ugyanis a benzineseknél és a dízeleseknél még sok javítási lehetőséget látnak a mérnökök. „A potenciál, melyet a belső égésű motor kínál, még hatalmas” – állítja Martin Winterkorn, a VW első embere, és bejelentette, hogy a továbbfejlesztésbe milliárdokat fektetnek be.

www.kfz-btrieb.vogel.de


Kapcsolódó dokumentum:


65


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés