40 éves az Opel "milliomosa"

Az Opel Rekord D modellt, a több mint 1 millió példányszámban értékesített Opel Rekord C utódát, 1972 januárjában mutatták be, így ebben az évben ünnepli 40. születésnapját.

A Rekord D 1,7 literes benzinmotorja 66 lóerős volt, az S 83, az 1,9 literes pedig 93 lóerős. Négysebességes manuális váltó, valamint a két erősebb motorhoz háromsebességes automata állt rendelkezésre.

Van egy második értelmezése is a „D” sorozatjelölésnek: sokan ezt összekötik az Opel első dízelmotorjának a megjelenésével. 1972 szeptemberében jelent meg az Opel történetében először személyautó sorozatgyártásban dízelmotorral. A Rekordban az örvénykamrás öngyulladásos motor 60 lóerős volt. A Rekord 2100 D felismerhető volt a motorháztető közepén lévő domborulatról.

1972 tavaszán megjelent az új kivitelű sportos exkluzív testvérmodell, a Commodore B is, mely a felsőközép kategória képviselőjeként a Rekord és a felsőkategóriás Admiral és Diplomat közötti lyukat töltötte ki. Karosszériája fényűzőbb volt a Rekordénál és kizárólag hathengerű motorok szerelték. Az 2,5 literes S 115 lóerős volt, a GS 130. Később a GS 2,8 literes motort kapott 142 lóerővel. A csúcsot a 2,8 literes befecskendezős GS/E képviselte 160 lóerővel.

Az 1977. szeptemberi „új Rekord” megjelenéséig 1 128 196 példány gördült le a gyártósorról a Rekord D-ből és 140 827 példány Commodore B-ből.