A Nissan feltölti Európa városait

Európa-szerte számos város meghívást kap, hogy támogassák az elektromos mobilitást és ösztönözzék a lakosokat a Nissan „Nagy bekapcsolás" kampányának támogatására, hogy 30 gyorstöltő állomást nyerhessenek a Nissantól.

A gyorstöltők a Nissan egy széles körű kezdeményezésének a részei, melynek célja, hogy egymillió fogyasztót győzzenek meg az elektromos vezetésre való váltásra, mindössze 100 nap alatt. A „Nagy bekapcsolás" kampány lényege a közösség bevonása a program támogatásába, hogy városuk esélyét növeljék az elektromos kúthálózat megnyerésére.

Ezek a gyorstöltők megrövidítik az elektromos autók töltési idejét, és az infrastruktúra javításával egy új, károsanyag-kibocsátás nélküli jövőt vetítenek elő. A gyorstöltő megfelel a nemzetközi CHAdeMO szabványnak, és az üres akkumulátort 30 perc alatt 80%-os kapacitásra töltik fel, a hagyományos típusú töltőkkel szemben, melyeknek körülbelül 8 óra a teljes feltöltés.

A Nissan segít az infrastruktúra kiépítésében is, ha az hozzájárul a belvárosi levegő minőségének javításához. 2012 végére a japán autógyár 400 gyorstöltőt fog különböző önkormányzatoknak és partner szervezeteknek ajándékozni Európa-szerte azzal a végső céllal, hogy megteremtsen egy több ezer töltőből álló hálózatot, illetve az európai városokat összekötő elektromos autópályákat.

A kampány több tévhitet is ledönt majd az elektromos autókkal kapcsolatban. A Nissan LEAF 2011-ben elnyerte az Európa Év Autója és a Világ Év Autója díjakat, 95%-ös fogyasztói elégedettségi indexet ért el és 5 csillagos minősítést kapott az Euro NCAP töréstesztjén. Több tény is bizonyítja, hogy az elektromos autók nagyon gazdaságosak, a Nissan LEAF rendkívül biztonságos és hogy a két töltés közötti hatótáv kielégíti az autóstársadalom többségének napi utazási igényét. A Nissan LEAF egy töltéssel 175 km-t tud megtenni (NEDC-norma alapján), ami több annál, amit az európai autósok 90%-a egy hét alatt megtesz. 

A Nissan kampányának célja, hogy egymillió hívet szerezzen az elektromos autók számára Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Hollandiában. Ennek eléréséhez egy sor tévhitet dönt le, és ki akarja használni a digitális közösségi teret is. A fogyasztók megmutathatják elkötelezettségüket az elektromos mobilitás iránt, ha a „bekapcsolás" gombra kattintanak a http://www.thebigturnon.com/weboldalon, vagy ha a közösségi hálókon feliratkoznak egy Nissan LEAF tesztvezetésre.