A Bosch-csoport eredményei

A Bosch 2010-ben Magyarországon 27%-os árbevétel-növekedést ért el, forgalma így 401 milliárd forintra emelkedett. Megközelítőleg 21 milliárd forintot költött termelésbővítésre. A legnépszerűbb vállalat a diploma előtt álló műszaki egyetemisták körében.

A 2010-es üzleti évben a magyarországi Bosch-csoport visszaállt a stabil növekedési pályára. A Bosch teljes hazai forgalma 27 százalékkal 401 milliárd forintra emelkedett, mialatt a Bosch-csoport magyarországi árbevétele – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 118 milliárd forint lett, mely 8 százalékos növekedést jelentett. A beruházások értéke megközelítette a 21 milliárd forintot, aminek nagy részét a hatvani és miskolci üzem gyártási kapacitásának bővítése tette ki. A vállalat 2010-ben 11 milliárd forintot költött a stratégiai jelentőségű hazai kutatás-fejlesztésre. A 2010-es üzleti eredményeket és a közeljövő fejlesztési terveit bemutató budapesti sajtótájékoztatón a magyarországi Bosch-csoport vezetője, Thomas Beyer így fogalmazott: „Az idei üzleti évben 10%-ot meghaladó növekedésre számítunk, különösen a gépjármű-technológia területén.”

A Bosch-csoport Magyarországon 6300 munkavállalót foglalkoztat. A társaság és ezen belül a Budapesti Fejlesztési Központ dinamikus fejlődésének eredménye az új, központi Bosch-telephely építése Budapesten, melynek munkálatai 2011 nyarán kezdődnek. A várhatóan 2013-ban átadásra kerülő új épület csaknem 6 milliárd forint beruházást jelent. Az új központban a kereskedelmi üzletágak és a Bosch Rexroth Kft. mellett a Budapesti Fejlesztési Központ egy része kap majd helyet. Thomas Beyer számára ez a projekt annak megerősítése, hogy „a Bosch elkötelezte magát Magyarország mellett, meggyőződött a magyar mérnökök, a magyar tudás versenyképességéről.”

A gépjármű-technológia továbbra is húzóágazat

A 2010-es év egyik legnagyobb szabású hazai Bosch-beruházása a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. új gyártócsarnokának felépítése, amelynek hivatalos átadására ősszel kerül sor. A beruházás 2010-ben 550 új munkahelyet teremtett, ami az újabb és újabb gyártósorok munkába állásának ütemében további új munkahelyeket jelent majd a régióban.

A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch gépjármű-technológiai gyártásának és innovációjának egyik jelentős bázisa. 2005-ös megalapítása óta kínál vonzó munka- és karrierlehetőséget a legjobb pályakezdő mérnökhallgatók és mérnökök számára. Ennek érdekében a Bosch 2008-tól 2012-ig 
9 milliárd forint értékű beruházásra kötelezte el magát, amely 200 új munkahellyel növeli meg budapesti autóipari K+F kapacitását. A tavaly ötödik évfordulóját ünneplő, a Bosch stratégiai innovációs szemléletét megtestesítő Budapesti Fejlesztési Központban 2010-ben az 500. mérnök kezdhette meg szakmai pályafutását.

A két Bosch Rexroth cég idén negyedik alkalommal szervezte meg a mérnökhallgatók számára kiírt és innovációs képességeiket próbára tevő megmérettetését, a Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyt, amely a technológiai kreativitás évről évre növekvő népszerűségű hazai seregszemléje.

A Bosch-csoport másik, ilyen célú kezdeményezése, az Elektromobil verseny idén harmadik alkalommal, 120 nevező csapat részvételével került megrendezésre a műszaki egyetemi hallgatók részvételével. A megmérettetés a miskolci gyár és Miskolc városának kiemelkedően fontos eseményévé nőtte ki magát.

Pozitív munkáltatói arculat és márkanév-elismertség Magyarországon

A magyarországi Bosch a legnépszerűbb vállalat a diploma előtt álló műszaki egyetemisták körében – ez derült ki az AIESEC Magyarország és az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó által 2011. márciusban nyilvánosságra hozott, az ország 25 intézményében, 8 ezer diplomázóval végzett friss felméréséből. A magyarországi Bosch-csoport a hosszú távú együttműködés és a fenntartható innovációs fejlődés érdekében erősíteni kívánja az üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolatot. A hagyományőrző szándékkal megszervezett és néhány nappal ezelőtt óriási sikerrel, megközelítőleg 1000 mérnökhallgató részvételével lezajlott, Mérnökök játszótere elnevezésű nagyszabású program célja, az Elektromobil és a Pneumobil verseny mellett egyaránt a mérnökszakma széles körű népszerűsítése, illetve az oktatási intézmények, a hallgatók és a Bosch közötti kapcsolat megerősítése.

Az idén 90 éves Bosch Service hálózat is a márkanév elismertségének egyik pillére, hiszen a hazai, márkafüggetlen autószerviz-hálózatok között 2010-ben is piacvezető volt.

125 éve „Életre tervezve”

2011-ben a Bosch-csoport kettős évfordulót ünnepel, a cégalapítás 125. évfordulóját és a cégalapító 150. születésnapját. Azzal, hogy 1886. november 15-én Stuttgartban létrehozta „Finommechanikai és elektrotechnikai műhelyét”, Bosch egy olyan vállalkozás alapjait fektette le, amely mára technológiák és szolgáltatások vezető globális szállítójává fejlődött.